Ukens spørsmål

Noen av dere har sikkert ventet på mine svar på Andrea Sveinsdottirs spørsmål på sin blogg. Her kommer de.

Hvordan bunad har du og har du en tilknytning til den eller synes du bare den var fin?

Jeg har Vestopplandsbunad.  Mamma var der fra.
Nå har jeg ikke kommet inn i den bunaden siden barnedåpen til Eldste Sønn. Det var i 1995.
Men jeg har bunad.

Tips til hvor man kan kjøpe fine vaser som ikke er alt for dyre?

Fretex -eller andre bruktbutikker.

Topp tre sminkeprodukter?

Bruker utrolig lite sminke.

Har du og Gamle Gubben Grå

venner og familie som bor i Oslo?

Svigermor og Svoger bor i Oslo.
Vi har og noen bekjente i hovedstaden. Mer bekjente enn venner.
Jeg har og to kusiner som bor i Oslo.

Ser du for deg et frieri i løpet av 2021?

Nei så senil er ikke Gamle Gubben Grå at han har glemt at vi er gift.
Ikke tror jeg det er noen andre som kommer til å fri til meg heller…

Hva liker du minst og mest med jobben din?

Det jeg liker best med radiografyrket er pasientkontakten. Det å bidra til at pasientene få riktig diagnose.  Også liker jeg at ingen dag er lik. Man vet aldri hva vakta vil romme når man kommer på jobb.
Det jeg liker minst at fokuset blir dreiet mer og mer mot penger og bunnlinja enn på trygg og god pasientbehandling.

Hva heter fargen på soverommet?

Jeg tror det er røk-blå.

Hvordan vil du beskrive personligheten til Charlie Chihuahua?

Lat, og klengete. Vil helst ligge tett inn til meg hele tiden.

Har du tips til å ikke bli nervøs for å presentere ting foran mange mennesker?

Fest blikket på en alliert i salen. En du kjenner og som du er trygg på.
Ha på deg klær du føler deg vel i.
Husk at dustammer, nøler og høres mye dummere ut i dine egne ører enn i andres.
De fleste som har stått foran en forsamling har overlevd.

Pleier du å krølle håret eller har du krøller naturlig?

Her er det ikke mye krøll  Og ikke mye å krølle heller.

Kommer vi til å se deg på tv-skjermen i 2021?

Kanskje det….

Hvor finner du inspirasjon til middagsoppskrifter?

Jeg samler på alle oppskrifter jeg finner i blader og aviser og har de i en kurv i bokhylla. Såt ar jeg bare den øverste oppskriften…(eller blar nedover i bunken til jeg finner noe som frister,)

 

7 kommentarer
    1. God morgen.Hyggelig med disse spørsmålsrunden, blir litt kjent med deg. Jeg har også bunad, men det er bare søljene som passer😊

    2. Jeg takket nei til bunad, og jaggu glad for det i dag da jeg sikkert ikke hadde passet den jeg heller! Kjekt at du svarer på spørsmål og vi får vite mer om dama bak bloggen.
      Ha en fin start på uka.

    3. Hehe! Liker når du svarer på andres spørsmål. Som regel er de jo helt på bærtur (spørsmål helt klart rettet mot en person i helt annen aldersgruppe,) men denne gangen kunne disse spørsmålene faktisk vært rettet direkte mot deg 😀

        1. Haha, nei, kanskje ikke akkurat det :p eller, man vet jo aldri! Kanskje gubben vil fornøye løftene 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg