Ukens spørsmål ….

Isabell Raad troner fremdeles på bloggtoppen.  I går hadde hun et sånt innlegg hvor hun svarer på spørsmål fra følgerne sine. Jeg får ikke så mange spørsmål i kommentarfeltet, noen gode råd i ny og ne, menikke så mange spørsmål.
Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke har hatt spørsmål som har kvernet rundt i hodet mitt. denne uka.

Søndag -Morsdag.
Datteren som spør om jeg virkelig vil ha besøk, eller om jeg egentlig bare vil ligge rett ut og slappe av.
Jeg ville ha besøk av mine flotte barn, og kunne ikke tenke meg noe bedre enn å kose meg sammen med dem.
Men det var og fint at hun spurte.

Mandag
Kafe med venninne
Hun hadde akkurat sagt at hun hadde bestemt at jeg skulle få lov til å male kjøkkeninnredningen i hennes nye hus, og når jeg sa at Nei, det skulle jeg ikke!  Så hun rart på meg og sa
“Hvorfor ikke?”
Vel, svaret på det er at hvis jeg hadde overskudd og energi hadde jeg nok av egne prosjekt å ta tak i.
Ja, jeg vet jeg er egoistisk. Noen ganger er det lov-

Telefonoppringing fra en fortvilet person  “Hvorfor får jeg ikke bostøtte?” Det var feil nummer, men fortvilelsen satte spor.

Legetime
Hva kan jeg hjelpe deg med i dag?
Sliten kjerring som trengte delvis sykmelding for sliten rygg. Vondt å innrømme, for jeg er jo kjerringa som fikser alt.

Tirsdag
En tur innom jobben.
Kan du se gjennom påsketurnusen? Kan du være med inn på mitt kontor sammen med…?  Hvem av oss skal delta på tariffkonferansen? Har arbeidsgiver lov å endre en dagstilling til turnusstilling sån uten videre? Kan du møte på AMU i stedet for Nina? Hvordan går det med deg?  Skal du til Kongsberg den 19.?  Kan du anbefale denne søkeren? …..

Onsdag

Kan du bare se gjennom disse sakspapirene, noe du ville ha kommentert? Ja. Må bruke litt tid på å forklare.

Hvorfor kan de ikke bare godta forslag til vedtak? Intet fornuftig svar. Hvilke av de fire punktene i forslag til vedtak er dere uenige i? Fremdeles ikke noe svar. Så, etter særmøter, samtaler ut og inn av møterom og en halv time ble vi enige om de fire punktene i forslag til vedtak. Sukk.

Kan du parrere på kommentaren i kommentarfeltet under leserinnlegget mitt?  Og så er nettdebatten i full gang igjen.

Vil du dra på årsmøte i Viken Rødt? Ja

Vil du dra på Rødt sitt landsmøte i mai? Ja

Torsdag.

Bør ansatte med elbil ved Bærum sykehus betale for parkering slik som ved de andre sykehusene? Ja!

Fredag

Hva skal vi ha til middag?

 

8 kommentarer

Siste innlegg