Ut å sjekke kølla

Det begynner å bli vår her oppe og. I det minste trenger jeg ikke dra så langt for å finne bar mark, selv om det fremdeles er snø og is som tar her rundt Drømmehuset.

Ringerike Panthers, det lokale ishockey-laget skal i dag møte Stavanger Oilers i Dnb Arena i Stavanger i sluttspillet i eliteserien. Dette er historisk og stort for en klubb som har bygget seg opp ute  alt for mye økonomisk hjelp og støtte fra nærområdet og kommunen.

Tirsdag klokka 19.00 er det ny kvartfinale, denne gang i Schjongshallen  altså på hjemmebane og jeg håper mange finner veien til hallen. Vi var flinke til å heie på HBK, fotballaget  da de var gode.  Slik jeg har forstått er det ishockey-laget har oppnådd minst like stort.

Jeg har ikke mye snøring på ishockey, og vil du vite mer gå inn hos Geriatriks Han skriver masse om ishockey og Ringerike Panthers på sin blogg.

Det jeg derimot har fått med meg er at for å promotere ishockey-laget og det at de har kommet til sluttspillet har det blitt satt opp ei gedigen ishockey-kølle på et jorde ved Steinsletta, E16 mellom Odlo og Hønefoss. Så ei ishockey køller ble søndagens turmål.

Ganske stilig ikke sant?

6 kommentarer

Siste innlegg