Ut på tur

En ny deilig dag. Vi har vært ute på tur med hundene. Trasket av gårde en tur som viste seg å bli 5 km lang. Jada. Det var både puls og pust, men jeg merker at jeg er sprekere enn jeg var i fjor – eller i våres. Får ikke like mye puls og pust i stigningene. Nå gikk vi ikke i så mange stigninger, og jeg var vel halvdød hvalross på land senest i starten av uka etter en stigning, så ta det med bedre form med en liten klype salt. Jeg følte det i det minste slik i dag, og det er en god følelse.

Sola skinte. Man må nesten benytte slike dager ute når man har muligheten.
Når man så flater ut på sofaen ved et sprakende peisbål etterpå har man verdens beste samvittighet – og røde roser i kinnene helt uten bruk av sol-pudder eller annen sminke. Sover godt gjør man og.

Gamle Gubben Grå lagde middag. Varmet opp restene av suppelapskaus kokt på svineknoke som vi hadde på fredag. God mat som passer perfekt i november.

En flott søndag og en flott helg går mot slutten.
Nå er det fire uker til jula ringes inn. I uka som kommer begynner Drømmehuset langsomt og uten stress å pyntes og gjøres klar for julefeiringen. I fjor var det jul uten stress som var målet for Gamle Gubben Grå og meg. Vi lyktes vel sånn passe.
I år har jeg tenkt å vise at det går an å lage en god og trivelig julefeiring uten å ruinere seg. Jula handler om så mye annet enn det rent materielle. Og, fremdeles er det utrolig mye kos og julestemning som er helt gratis.
Følg oss gjerne i vår lille “adventskalender” som starter på fredag.

2 kommentarer
    1. Godt å komme seg ut på en tur uansett hvor kort eller lang den er. Og godt å kjenne på stigende form!
      Nå er 1 advent like om hjørnet! Vi gledes 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg