Valentinsdag

I dag er det Valentines dag. Kjærlighetsdagen. Det har aldri vært lagt opp til den store feiringen av det her i Drømmehuset. Vi er vel for gamle for det, Gamle Gubben Grå og jeg.
Altså ikke for gamle for kjærligheten, men vi var liksom over den brusende forelskelsen flere tiår før butikkene ble overstrømt av hjerter og mer eller mindre gode tilbud sånn en måneds tid etter jul.

Kanskje er det etter snart 35 års samliv og en hel haug med hverdager at man burde feire kjærligheten.
Det er jo aldri feil å vise at man setter pris på den personen en deler hus, seng og alle hverdagene med.

Gamle Gubben Grå er glad i sjokolade, men jeg tror ikke han ville bli overlykkelig av noen overprisa sjokolade-hjerter i rødfarget sølvpapir. Ikke blomster heller. Han ville hevdet (med rette) at jeg mest hadde kjøpt de for å glede meg selv.

Så hva er det Gamle Gubben Grå ville bli virkelig glad for? Tja, det eneste som er lett å komme på er bøker. Han formelig spiser de. De åtte han fikk til jul er for lengst lest. Tror han har lest tre, kanskje fire bøker til siden da.

Så her om dagen var jeg ute og kjøpte brukt igjen.
5 bøker lagt ut på en sånn lokal kjøp/salg gruppe. Alle handler om Gamle Gubben Grås yndlingstema. Andre verdenskrig.
Bøkene kostet 25 kroner stykke, og vil nok gi langt mer glede enn om jeg skulle kommet hjem med litt sjokolade kunstferdig innpakka.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg