Valget er tatt…..

Slapp bare helt av.  Jeg skal ikke gnåle mer om valget 2019. Det er det mange nok som gjør på mine kanter.   Arbeiderpartiet gikk på en smell, men klarte å få ordføreren ved å innynde seg hos Høyre, Krf og Frp.  Medlemmene står i kø for å melde seg ut av Ap.  Ordførerdama har dratt på treningsleir til Tyrkia og sentrale medlemmer driver med offentlig skittentøyvask i kommentarfeltene på Fb.  Høyredama mener at Sp, som nå etter utmeldinger fra Ap er det største partiet i kommunestyret er uansvarlige, siden de mener det samme etter valget som i valgkampen, og derfor ikke vil menge seg verken med Ap eller Høyre.
Og vi i Rødt? Vi er opptatt av politikk mer enn intriger og drittslenging. Men underholdende er det, det skal jeg innrømme.

Nei, det er selvsagt Kokkejævel, som fremdeles er på bloggtoppen, som har tatt et valg. (Hvor har det blitt av Isabell Raad, jeg begynner nesten å savne henne på toppen)
Kokkejævelen har tatt et valg om hvilket forlag han skal samarbeide med om bokutgivelse.  En ordentlig toppblogger må jo gi ut bok. Sophie Elise skriver allerede på sin tredje biografi.  Valget falt på Kagge forlag.

Nå skal jeg slippe en liten bombe.  Jeg kjenner Kagge!
Ikke slik at vi er omgangsvenner, men hvis jeg treffer han på gata eller på Kiwi slår vi av noen ord, og han ber meg alltid om å hilse hjem til Gamle Gubben Grå. Ikke Erling Kagge, forlagssjefen riktignok, men broren Leif. Men Kagge er Kagge ikke sant?

Så med mine kontakter innen forlagsbransjen, kjenner også ei som jobber hos Cappelen, burde det vel bli bok på meg også høsten 2020?  Ei bok om livet mellom måltidene (eller møtene), Om sorger og gleder. Latter og tårer. Oppskrifter i verdensklassen (De får Gamle Gubben Grå ta seg av). En bok om meg. Livet. Kjærligheten. Barndommen. Framtiden. Alt som egentlig betyr noe. For oss alle.

Det ville bli en bestselger.

Kokkejævel har fått tilbud fra tre forlag. To av de har fått nei fra Kokkejævel. Jeg kan godt overta en av de tilbudene. Ikke noe problem. (Sier ikke nei til et tilbud fra Kagge heller, misforstå meg rett. )

Det jeg tror var utslagsgivende for Kokkejævel i valg av forlag var nok forskuddet han får for å skrive bok.  Det hadde jeg og likt. Penger inn på en ganske så slunken konto, og så kunne jeg sitte her med tekoppen og knotte på tastaturet med verdens beste samvittighet.

Så forlagsmennesker; ta kontakt! Og dere andre; Ha en strålende dag!
Jeg skal ha en god, lang frokost. En ekstra tekopp. Kjenne skuldrene senke seg etter en litt vel stressa dag i går, og ta en kontordag etter hvert.  Jeg sjekka mailen mellom pasientene i går, og vet at det er viktige mail som må besvares. Blant annet hva jeg skal spise på julebordet til forbundsstyret.

Vi snakkes.

 

 

17 kommentarer
    1. Ja skriv bok du. Du skriver så morsomme betraktninger om alt mulig. Dessuten har du så mye mer livserfaring enn disse “ungdommene” som allerede hat gitt ut bok.
      Jeg hadde kjøpt den på dagen.

      Ha en fin dag . klem fra Lise

    2. Jeg har såvidt vært innom Kokkjævel’n. Han skriver nesten like bra som deg. Men snerten kan ingen ta fra deg! Jeg gikk inn på din blogg uten tanke for topplisten.

      Når det gjelder boka di vil jeg i særdeleshet se fram til kapitlene om møtene, og hvordan du kom deg fram i rush-trafikken. Dessuten alt om livet og kjærligheten og døden og livet og maten og kjærligheten.

      Godt mot framover, mens jeg humrer meg gjennom innleggene dine! 😊💃

    3. Om å ikke komme på forsiden:
      Ikke bruk ordene reklame, annonse eller samarbeid. Da lukes man automatisk ut. Skal man bruke disse ordene må innlegget merkes med “reklame”

      1. Ja, ikke skjønner jeg hvorfor Arbeiderpartiet fikk ordføreren etter et så dårlig valg, men de vet å innynde seg…. Åh, ja bok må du skrive! Du får ta en prat med broren til forlagssjefen, så kan det hende det går iorden. Da jeg var i Oslo på lørdag hilste jeg på Lisa Aisato og fikk signaturen i den siste boka hennes “Livet – illustrert” (hun hadde bok-signering på Sagene). Henne burde du få som illustratør, med sine nydelige bilder, – bare et lite tips altså. 😉

        1. Så bra, også så moro at hun skal til Sundvolden da! 👍 Mulig det blir en tur dit også, – hadde vært fint og sett bildene hennes igjen, de er så fine! 😊

    4. Du får skrive bok så skal du se du havner under juletreet til neste jul. Det tar vel et års tid å legge et godt grunnlag mellom to permer. PS Kagge er Kagge, man kan da ikke henge seg opp i detaljer.

    5. Jeg kommer fra Alta, og følger selvsagt Kokkejævel sin blogg. Etter at Kokkejævel reklamerte for din blogg, er jeg blitt fast følger selv om jeg ikke alltid kommenterer. Du skriver med en utrolig snert som gjør bloggen din verdt å lese:)

    6. De to beste bloggene for tia er din og kokkejæveln. 👍🏼Blogger som voksne folk har glede av å lese. Herlig motvekt til alskens overfladiske opererte trutgurier…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg