We make blogg great again!

Eureka, jeg har funnet svaret!!! Ja, dere vet mange av oss har lurt på hva vi skal finne på for å lokke annonsørene tilbake på plattformen. Hvordan skal vi halvgamle kjerringer av begge kjønn gjøre oss lekre for annonsører som ikke har skjønt at det er vi som sitter på pengesekken, platinakortet og de feiteste bankkontoene.  Eller, kanskje ikke så feite kontoer da – men i det minst en rommeligere økonomi enn tenåringer med ukelønn som jo var følgerne til de gamle bloggerne.  (Rosa-bloggerne for de som har litt tungt for det.)

Vi har gjort det helt feil!
Det hjelper ikke at tre av seks toppbloggere slår fast at det er helg. Hvis du ikke vet hvilke dag det er, slår du opp i kalenderen du leser ikke blogg for å finne ut det. Litt usikker på om gruppen som ikke vet hvilken dag det er er den gruppen som er mest mottakelig for reklame på blogg. Mulig de har glemt annonsen lenge før de har skrudd av PCn, og også tvilsomt om de er den gruppen som benytter seg mest av netthandel.
Vi lokker ikke restaurantbransjen til å annonsere på blogg når alle skal lage mat fra bunnen, og jeg med mitt samfunnsengasjement er vel heller ikke det største trekkplasteret for å få kapitalister som er ute etter økt profitt til å annonsere.

Egentlig har jeg ikke sugd denne nye lærdommen av eget bryst. Jeg fant det ut da jeg leste bloggen til Heidi

For det første bør vi sove sinnsykt lenge, ikke sprette opp av senga lenge før hanen galer.

Så må vi jo filme at vi sminker oss med den nyeste sminken vår, og da holder det ikke med en ti år gammel knust rouge og ansiktskremen du fikk av svigermor til jul.
Gjerne toppe det hele med utprøving av den nye neglefila, selv om jeg i motsetning til Heidi ikke akkurat foreslår at kjerringer over femti tar nærbilder av vinterbleke tånegler hvis du har skulket fotpleien i vinter.

Alt du kjøper i løpet av dagen, fra kneippbrød til kefir, må du dokumentere på bloggen.  Bilder av handleposer med firmalogo og handlevogna på Kiwi er obligatorisk.
Ja, og all netthandel du tar må og dokumenteres på blogg. Selvsagt med lenke så alle følgerne dine kan kjøpe det samme som deg.

Jeg ble så inspirert av blogginnlegget til Heidi at jeg skal følge hennes gode råd i dag, og dele hele dage min med deg, kjære leser.  Så stay tun, vi blogges

Klems fra Kjerringa!

 

17 kommentarer

Siste innlegg