Freddan

Fredag og lønningsdag. Kjøleskap og matskap er fyllt opp. Vi har spist en deilig middag uten å ha stått på høde i fryseren. Det er rødvin i glasset. Minstemann og Gubben sitter i TV stua og koser seg med film. Eldste sønn på 16 er ute på ungdomsklubb. Datteren med sambo  har jeg snakket med. Alt vell der og -og frifredag på de og.

Har snakka med modern.  Alt vell i barndomshjemmet. Søstern skulle ta helgevasken der og bake kake til morsdagen.  Jeg lovte å vaske neste helg. Sliter med at Mamma ikke klarer alt selv.Hun har vært klippen som har ordna alt for oss, passa unger bakt kaker, og vasket gulv som en flyvende tornado. (Var ikke det Ajax reklamen?) Har ikke problemer med å hjelpe til. Jeg har problemer med å venne meg til tanken.

Fyller rødvinsglasset på nytt. Eldste sønnhjemme. Film snart slutt. Snart leggetid for Gubben og meg. Endelig Freddan….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg