Lørdagskveld

I gode gamle dager da jeg var barn benket hele familien seg  i sofaen forran TV n på lørdagskvelden. og så på NRK: Ingen diskusjon om hvilken kanal vi skulle se på. Det var bare en kanal. Og vi så alt fra Barne TV startet 18.00 via Halv Sju og dagsrevyen til Store studio med Erik Bye, Centeneel og kveldsnytt.  Nå er familien spredd på flere rom for å se på hver sin skjerm. Noen  ser på TV mens de er på Facebook eller Tvitter og sjekker noen blogger samtidig.

Hjemme hos oss har vi aldri vært helt gode på det med lørdagskos. Det å gjøre lørdagen til en litt spessiell dag. Kanskje har det noe med at jeg jobber i helsesektoren og Gamle Gubben Grå er  kokk. Ofte arbeider minst en av oss, og vi har derfor ikke den samme ukesrytmen som andre familier.  Kose oss gjør vi jo her i huset og. Men vi kan like godt spise Taco eller hjemmelaget Pizza på en vanlig tirsdag. 

Men i dag hadde vi begge fri. Jeg ville ha ordentlig lørdagskveld med ordentlig lørdagskos. Risgrøt til tidlig middag og litt godt til kvelds. Lat ettermiddag på sofaen, jeg og Gamle Gubben Grå med hver vår avis og så litt TV titting på kvelden sammen med tennåringsguttene. Jeg skulle ha rødvin i glasset å krype godt inn i armkroken til Gamle Gubben Grå.

Men Gamle Gubben Grå forduftet på formiddagen og kom først hjem klokka 21.00. Jeg er amper og grinete,. Jeg som stort sett er borte fra heimen 60 – 70 timer i uka unner selvsagt Gubben en lørdag med venner, men syns det er leit at han ikke prioriterer meg når jeg en sjelden gang holder meg hjemme.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg