Tilfredshet..

Jeg har det godt. En snill mann, ikke feilfri men hvem er vel det? Tre kjekke unger som jeg er utrolig stolt av og kjempe glad i. Et for meg flott hus. Interesant jobb og gode kollegaer. Jeg har all grunn til å være tilfreds. For tiden lever jeg det livet jeg ønsker å leve, og det er godt å være meg. Ikke fantastisk, men godt. Så hvorfor er jeg ikke tilfreds?

Hele tiden sliten. Syns det er så mye jeg ikke rekker. Skulle ha lest de sakspapirene bedre, skulle ha vasket hele huset, tak vegger og ikke minst innerst i roreskapet i den innerste kjellerboden før det blir jul. Skulle funnet på morsomme aktiviteter med tenåringsungene. Hatt enda mer skravletid med datteren når hun er hjemme. Gått lange turer med hunden og besøkt og hjulpet mine foreldre som ikke er så unge lenger. Skulle laget kunstferdig julepynt, trukket om de to stolene i kjelleren, få pusset opp do. vasket, ryddet og fyllt kakeboksene. Faglig oppdatering og helst et par videreutdanninger burde jeg og finne plass til og vennene mine.. Burde ha arrangert en fest snart. Juleverksted med familie og venner osv  

Men ingen kan rekke alt. Jeg gjør mine prioriteringer og ønsker å være tilfreds med det jeg klarer å få utretta og ikke så fokuset på alt jeg burde..

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg