2016 er historie

2016 begynte med en sms fra Den Halvgale Perseren med ønske om en bedre verden for alle.   Et vakkert ønske,  men dessverre statsledere og terrorplanleggere ødela det ønsket så ettertrykkelig.  Oftere og oftere har jeg tatt meg i å tenke dette året at “Verden er blitt gal”  Terrorhandlinger har preget 2016. Nice, Belgia, Berlin, …Jeg har sikkert glemt noen. Det skremmer meg.  Grusomme terrorhandlinger skjer så ofte at jeg  ikke husker alle grusomhetene som har skjedd i løpet av ett enkelt år.

2017 var ikke mer enn en time gammel da meldingene om at Julenissen skjøt og drepte 39 mennesker på en nattklubb i Tyrkia.  Verden er blitt gal.  Hvorfor finnes det så mye ondskap der ute?

Flyktningstrømmen som kom til Norge vinteren 2015/ 2016 fikk frem det gode i mange mennesker. Mange gjorde og gjør en stor innsats for de som har måtte flykte fra krig og terror. 
Men det har og fått frem mye grums.  Uttalelser som før kun kom fra nettrollene i de mørkeste kjellerstuene, blir nå fremsatt fra talerstoler o kommunestyresalen, rundt lunsjbordet i kantina, på Aftenpostens førsteside og over alt i samfunnet. 
Det er lov å ha ulike meninger, men at hatretorikken har fått så fotfeste hos mange ellers så oppegående mennesker, ja det skremmer meg.

Jeg gjør Den Halvgale Perserens ønske for 2016 til mitt ønske for 2017:.

EN BEDRE VERDEN FOR ALLE.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg