So help us God….

Som de aller fleste har fått med seg så har Donald vunnet valget.  Og  for en drøy uke siden begynte moroa.  Da ble han innsatt som president. Innsatt som president… i grunn et litt morsomt uttrykk.  Innsatt. Når man snakker om innsatte, er det jo som regel innsatte i fengsel man tenker på.. 
Donald innsatt som president i fengsel… kanskje det hadde vært løsningen?  

Nok om det.
Jeg har fulgt Donald en tid.  Da jeg var barn, var tirsdager den dagen det kom nye ukeblader i butikken, og hver uke kjøpte Mamma, Hjemmet, Vi Menn og Donald. De lå ferdig sammenrullet i bladhylla på butikken med etternavnet vårt på, og ferdig til betaling i kassa.  Dette var på 60 og 70 tallet i ei lita bygd hvor alle kjenner alle og verden var bygget på tillitt og trygghet.

Men tilbake til Donald.
Siden jeg har fulgt med på han i nærmere 50 år, mener jeg at jeg kan uttale meg litt om fyren.  Han har et eksplosivt sinne, og er dårlig på sinnemestring. 
Han har til tider narsissistiske  trekk.  Når han en sjelden gang lykkes i noe, så går det helt til hodet på han, og han tror han er uovervinnelig.
Men som regel går det helt feil tilslutt. Enten på grunn av overmot, manglende evner, uflaks eller feil planlegging. 

Nå har han blitt valgt og innsatt som president i verdens mektigste land.
Det er godt det bare er en tegneserie, og harmløs underholdning
For dette kunne blitt virkelig farlig hvis det var på ordentlig.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg