Sove lenge…..

Jeg har vært turnusarbeider hele mitt voksne liv, og en av fordelene med det er at jeg ikke må opp og ut grytidlig  hver eneste hverdag.  I disse årene har jeg alltid hatt et triks når klokka ringer litt for tidlig og jeg bare har hatt lyst til å bli liggende der under dyna.  Jeg har telt opp hvor mange dager det er til neste gang jeg kan sove litt lenger.  
Med en turnus hvor jeg maks har hatt 1-2 uker med “bare” dagvakter i løpet av en turnusperiode i mange år , har det vært toppen 4- 6 dager til jeg kan sove lenge.  I dag, en av de svarteste november-morgenene var det ekstra tøft når klokka ringte 05.30, så jeg begynte mitt gamle knep.
Jeg må stå opp i dag, torsdag.  Yngste Sønn skal på jobb, og jeg skal til Drammen.  
I morgen fredag er det dagvakt, og Yngste Sønn må på jobb.
Til helga er det dagvaktshelg, så da må jeg også opp tidlig.
Hele neste uke må jeg vel opp å kjøre Yngste Sønn,
Neste lørdag skal jeg ut til Mamma. Pleier å ta det fra morgenene av.
Neste Søndag er det innvielsesgudstjeneste i den nye kirken. Dit vil jeg, Men det er jeg sikkert ikke alene om. Så det er sikkert kjekt å være tidlig ute.
Så blir det en ny uke med kjøring av Yngste Sønn….
….La meg se…. Det blir 17 dager til jeg kan sove lenge uten tanke på vekkerklokke….
17 dager… Liten trøst i det gamle knepet….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg