Fire nye år….

I forrige uke svarte jeg ja på spørsmålet om jeg vil stå på lista til Rødt ved neste års kommunevalg.   Det var et lett valg.  Politikk er gøy, og Rødt er blitt mitt parti.  
I disse dager arbeider vi med å lage valgprogram.  Hva er viktig for Rødt på Ringerike?  Rødt på Ringerike har selvsagt de samme politiske prioriteringene som Rødt på landsbasis, så det er snakk om å tolke hva Rødts arbeidsprogram betyr for aktuelle politiske spørsmål i Ringerike.  At vi er for flere sykehjemsplasser og vil sloss for at Hønefoss Sykehjem ikke skal bli nedlagt før nytt sykehjem er på plass, (Og da snakker vi om nytt sykehjem og ikke omsorgsboliger med eller uten bemanning) har sikkert mange fått med seg.  At vi mener fellesskap fungerer og er negativ til velferdsprofitører  er vel og relativt kjent, men hva mener vi om byutvikling i Hønefoss? Hvilken trase ønsker vi for veien mellom Nymoen og Eggemoen? og  hva mener vi om eiendomsskatt?  
Når valgprogrammet er på plass, må vi og sette sammen lista. Bestemme hvem som skal stå hvor.  
De som kjenner meg vet at jeg ikke driver med politikk for å være listefyll.  Om det blir plass en, to eller tre er ennå ikke bestemt.  Det har ikke så mye å si  Det er velgerne som bestemmer hvem som kommer inn, Men målet mitt er selvsagt å komme inn i kommunestyret
I en kommune hvor Arbeiderpartiet og Høyre har samarbeidet tett i flere perioder – og er så enige og tro at de er vanskelige å skille, og SV i flere og flere saker nesten kan forveksles med Høyre,  ja da er det på tide å få en sterk gruppe fra Rødt.  Solidaritetslista har en representant i kommunestyre i dag.  Målet vårt må være å få inn flere enn det.    

Ennå er det over ett år til valget.
Ennå er det lenge til valgkampen starter.
Jeg vet at mange av leserne mine ikke er like politisk interesserte som meg,  jeg skal ikke trette dere med mer valgprat nå.
Men  løpet av året skal jeg klare å overbevise minst en av dere om at politikk virkelig kan være gøy.

2 kommentarer
    1. Jeg er ikke så politisk interessert, men hver gang det er valg da engasjerer jeg meg. Jeg har stemt ved alle valg siden jeg ble gammel nok. Man må jo si i fra hva en mener, ikke sitte i sofaen og klage på et valgresultat en ikke har gjort noe for å påvirke. Godt vi har noen som deg som bidrar litt mer enn gjennomsnittet. Stå på Brit!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg