Skremselspropaganda

I går kom den første snøen her på Østlandet. Den kom ikke som noen overraskelse, hvor overraskende er det egentlig med snø i slutten av oktober? Jeg var godt forberedt. Lille Bille hadde fått flunkende nye vinterdekk på mandag. (Takk, Gamle Gubben Grå.) Jeg har vært ute en vinterdag før, kjørt bil i over 30 vintre. Jeg kjører mye bil, rundt 30.000 km i året. Kanskje mer. Jeg har vel sklidd ut i ei og annen grøft på stive hjul på glatte bygdeveien, men mine store uhell med bil har skjedd på tørt sommerføre.

Likevel satt jeg anspent bak rattet i går morges med en stor klump i magen. Jeg var livredd, og kjørte som ei kjerring utover mot Tyristrand. Hvorfor?

Jo, fordi jeg var blitt tuta øra fulle av aviser, radio, TV og ikke minst sosiale mediet at det kom til å bli sinnsykt glatt, enorme trafikale problemer og krigsoverskrifter alla LA BILEN STÅ!!!!  Kunne de ikke i stedet skrevet: “Ok, det kommer snø. Vi har opplevd det før. Vi bør i Norge. Vi fikser vinterføre”

7 kommentarer
    1. Helt tragisk hvordan medier hauser opp ting om det gjelder været, politikk, drap eller annet. Det skulle ikke være nødvendig å dra den strikken helt til bristepunktet ved enhver anledning.

    2. Vi var forberedt og hadde bytta dekk på begge bilene 🙂 Sier seg jo selv at en må kjøre litt roligere om det er snøføre.. Noen “idioter “burde holdt seg unna trafikken uansett føreforhold.. Ha en fin kveld <3

    3. Lillian: “om det gjelder været, politikk, drap eller annet.” den setningen din sier vel alt. For når de bruker krigstyper og store utropstegn på…..snø…. Hva skal man da bruke på de VIRKELIG store nyhetene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg