Ta jula tilbake….

Husker du den barnlige gleden som fylte adventstiden da vi var barn? 
En periode fylt av forventning, av gode lukter, av kos?  
I år skal jeg ta jula tilbake.  I år skal jeg ta meg tid til å kjenne på de gode følelsene.  Kjenne på forventning,, på glede og på høytidsfølelse.  Lete etter julemagien.  Legge av meg julestresset.  

Det begynte ikke så bra. Før klokka var 9 hadde jeg stramme nakkemuskler, stress-hodepine og ei arbeidsliste herfra til evigheten.  Jeg kommanderte opp Gamle Gubben Grå med tordenrøst. “Nå er det i gang igjen” tenkte han, som jo har overlevd snart 30 juler sammen med denne kjerringa. ” Nå blir det vasking, baking, rydding og stress til vi løper inn i en overfylt kirke om 23 dager og 7 timer” 

Jeg tok med meg hundene og gikk en lang tur. Nå er klokka snart 11. Hodepine er der fremdeles, men jeg er ikke så stressa. En god times tur med glade hunder gjorde godt. I fjor møtte jeg veggen rett over nyttår. Jeg er på god vei dit igjen. Hvis jeg vil oppleve jula 2018, valgkampen 2019 og kanskje det å bli bestemor en eller annen gang må jeg geare ned. Og jeg må gjøre det NÅ. 

Det er bare jeg som kan ta grep. Det er opp til meg og sette mine egne grenser. Jeg VIL klare det. Jeg SKAL klare det.

I år skal desemberstresset byttes ut med gode opplevelser. Minst en glad desemberting hver dag.

Jeg skal finne tilbake til julemagien.

 

2 kommentarer
    1. Lillian: Ja. Så får vi se hvor lenge det holder, før det og blir stress. Men jeg skal prøve å gjøre ting som gjør meg godt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg