18 spørsmål og svar….

Som jeg skrev i innlegget Matsvinn, solkrem og nok av spørsmål… så har jeg tenkt å svare på de 18 spørsmålene Julia Nyland svarer på i sitt innlegg.  Det kan jo tenkes at Julia og jeg ser litt ulikt på ting.

Hvor gammel er du, og når fyller du år?

Jeg er 54 år. Blir 55 en gang i slutten av august.

Hvor høy er du?

Jeg er 175cm høy.

Hvor er du født? 

Jeg er født på Ringerike Sykehus i Hønefoss. Sykehuset jeg har arbeidet ved i over 30 år.

Når drakk du alkohol for første gang?

Jeg tror det må være den hjemmelagde jordbærvinen til moren til ei venninne av meg. |985?  Jeg var19 år.

Hva var den siste filmen du så?

Jeg er liksom ikke den som ser så mye film.
Men i jula benket vi oss til i TV stua hele familien og så Fjolls til fjells, den nye versjonen.
Den var morsom, og det var utrolig hyggelig.

Hva er din drømmedestinasjon?

Akkurat nå er det jo ikke vits i å drømme om noe som helst.
Hadde jeg kunne tatt en tur til Oslo, et vanlig pulserende levende Oslo, hadde det vært drømmedestinasjon godt nok for meg akkurat nå.
men sånn glem korona og alt sånt….
Italia. Pitigliano eller der om kring.

Hvem er din aller beste venn?

Jeg har mange utroliggode venner. Det blir ikke riktig å rangere dem.
Men Gamle Gubben Grå er jo i en særstilling.

Hva vil du gjøre akkurat NÅ?

Nå skal jeg snart ut å gå en tur med Charlie Chihuahua.
Og så venter jeg på at vaksinefolka på jobben skal ringe.  Jeg skal visst få koronavaksine denne uka!!!

Hva brukte du penger på sist, og hvor mye?

Jeg brukte litt penger på Meny i går. Kjøpte matvarer. Husker ikke akkurat hva jeg kjøpte, eller det eksakte kronebeløpet. Bris, poteter, rosmarin, rødbetsalat og nøkkelost. Mulig et par ting til.
Brukte sånn selvbetjeningskasse. Liker det ikke.

Er det noe som plager deg med utseendet ditt?

Nei.
Lar man være å stå og mønstre seg selv i speilet i timevis tror jeg de fleste kan lære seg å være fornøyd med den man er.

Hva er din verste uvane?

Jeg burde kanskje spørre Gamle Gubben Grå om det…
Men jeg svarer cola, at det er så lett å gripe ette flaska med den mørke drikken. Har sklidd litt  ut i det siste. Her må skjerpings til!

Hvem er din favorittblogger?

Det r mange blogger jeg er innom hver dag.  Foruten de fem på topp er det noen jeg bare må innom. Som Frodith, Solliv, Monairens; Vibbedille, Mamma på hjul og Happy.
Jeg er og svak for Sigurd Storm.
Men ukens høydepunkt er nok  Janne Nordvang og hennes “Ukas små øyeblikk” som hun skriver hver søndag formiddag.  Det å ha fokus på de små øyeblikkene i hverdagen slik Janne gjør, det synes jeg er bra. Og så skriver dama bra med masse selvironi.

Hvor ser du deg selv om fem år?

Tja si det.
Jeg håper jo at jeg har noe meningsfylt å fyllelivet mitt med. Og at helsa ikke er dårligere enn i dag.

Hva irriterer deg aller mest?

Det som irriterer meg ALLER mest, er at noen tror penger trumfer alt.
At forsvarlige helsetjenester blir vurdert ut fra hvor billig man kan drifte uten å bryte loven, ikke hva som gir optimale trygg behandling.
At vi alle får en prislapp på oss fra vårt første spede skrik på fødeavdelingen til vi dør mett av dage i en omsorgsbolig.  Og at målet blir å drifte  alt fra barnehager til aldershjem slik at man får mest mulig til overs på bunnlinja – og ikke hva som gir best tjenester.

Hva er viktig for deg i et forhold?

Tillitt, humor og at vi er et godt team.

Hva er det rareste du har hørt de siste dagene?

Det rareste jeg har hørt de siste dagene er at Erna ikke kjente til smittevernreglene.
Det var nok en uttalelse som ikke var innom kommunikasjonsrådgiverne, for det er litt sært å høre landets statsminister si at hun ikke vet hva hun selv har bestemt
Spesielt siden hun har stått på pressekonferanse etter pressekonferanse og messet om de samme reglene.
Har hun ikke forstått hva hun selv har sagt? Er ikke hjernen med, eller blir den skrudd av med en gang hun går fra å være statsminister til bare å være Èrna?
Ja jeg vet Jeg brøt smittevernreglene her om dagen selv.  At jeg glemte meg bort. Men jeg har aldri hevdet at jeg ikke kjenner til reglene.

Hva er det rareste/frekkeste noen har sagt til deg in real life?

Jeg kan da ikke gå rundt å huske på alt slikt…
Men det gjør meg oppriktig trist og lei nåe en viss fyr oppe i Alta og blodfansen hans hevder at jeg er en mobber.

Hva gruer du deg til fremover?

Det er vel ikke så mye jeg direkte gruer meg til.
Men problemet er vel mer at jeg ikke klarer å glede meg til noe. At jeg er så sikker på at alt som kan virke som litt positivt blir avlyst, utsatt overført til en blek kopi av seg selv på en eller annen digital plattform.
Vinkveld på teams er ikke det samme som vinkveld var før i tiden

 

6 kommentarer
    1. Gøy med spørsmålsrunde , om det er dine egne eller du “knabber” andre sine.
      Og du, det er tillat å drømme! For ikke å snakke om nødvendig.
      Jeg drømmer også å reise til Italia, og jeg er ganske sikker på at jeg skal få det til en gang.
      Skal bare gå en ny pilgrimstur i Spania først….:)

    2. Morsomt å se dine svar 😊 Og veldig koselig p bli nevnt som en blogg du daglig vil innom. Enig i at Janne Nordvang er et høydepunkt. Jeg leser ofte hennes ukens øyeblikk også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg