2 uker igjentil jul…

Det er to uker igjen til jul, og jeg har sikkert tusen ting igjen som jeg bør ordne før julen ringes inn.  Og når kirkeklokkene ringer, og jeg forhåpentligvis sitter i Hønefoss kirke, er det helt sikkert noe av alt jeg skulle / kunne / burde ha gjort som ikke er gjort.
Det er helt greit.  Kirkeklokkene kommer til å ringe inn jula om jeg er helt klar eller ikke.  Presten kommer ikke til å rope opp navnet mitt fra prekestolen og si med tordenrøst: “SE, der har vi Brit. Hun har ikke bakt 7 slag til jul.”

Jeg gleder meg over det jeg får gjort.
I går fikk jeg hengt opp de røde gardinene og adventsstjernene.

I dag har jeg og søstrene vært ute hos Høvdingen.  Hadde bare rukket å spise frokost og kjøre Datteren på jobb før jeg dro utover, og da jeg dro hjem farget sola himmelen rød.  Innen jeg kom hjem var det begynt å mørkne.  Ikke mye tid til juleforberedelser i dag, altså.
Desto mer gledelig å se at sypressene ved innkjørselen hadde fått julelys i løpet av dagen, og da jeg kom inn på gårdsplassen var den lysende isbjørnen, nissen som ønsker God Jul og flere lykter kommet opp på trammen.  Jeg ble så glad!

Så ble det gløgg og pepperkaker i kveld, og langsomt blir det litt mer jul her for hver dag som går.

 

 

2 kommentarer
    1. Ja nå nærmer jula seg raskt..her ligger lista lavt..har fått frem litt pynt…Gaver kjøper jeg siste uka..skal bare ha 4-5 stk (før var det en haug..men tantebarna har blitt voksne nå så da blir det ikke gaver til dem lenger )..Koselig niss i høyet <3 Pepperkaker og gløgg er godt da… <3 Annebe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg