2020- KARRIERE

Isabell Raad er fremdeles på toppen av lista.  Jeg er på en 53. plass.

MEN OMG SÅ MOTIVERT JEG ER OM DAGEN!!!!   Heeeerregud sist jeg følte meg SÅ motivert eller dedikert er nok en god stund siden. Misforstå meg rett, jeg har alltid elsket det jeg driver med. Men motivasjonen sank etter som blodsukkeret steg, og rundt juletider 2017 forsvant det meste av motivasjon.  Hva blodsukkeret var på det tidspunktet vites ikke.  Men etter et år med medisinering var det stabilt på et sted mellom 11 og 15.  Alt for høyt, vet jeg nå, men Fastlegen virket fornøyd. Jeg, jeg var bare sliten, trøtt og umotivert og forsøkte å henge med på livet så godt jeg klarte. Men nå??? Nå har jeg fått riktige medisiner, et blodsukker stort sett under 10, og et så sjukt DIGG KICK!!  I går ble jeg sittende på kontoret på jobben til klokka var over 19.  Kom meg gjennom alle uleste mail, svarte på alle henvendelser og ryddet opp..  Sendte purringer på saker der det ikke skjer noe, og fylte innboksen til diverse ledere.  Ble litt skremt når jeg målte blodsukkeret etter å ha sendt siste mail, og fant ut at det var på 4,4. Kanskje jeg hadde litt vel lavt blodsukker? Kanskje jeg hadde vært litt for tydelig? Litt sånn Brit uten filter? Vel sendt er sendt!

2020 er definitivt året det kommer til å skje noe for meg karrieremessig, og i natt har det opptatt tankevirksomheten min litt vel mye.  For selv om jeg føler meg full av energi nå, nærmer maks-datoen seg med stormskritt. Det virket ikke som om Sjefen hadde den samme troen som meg på at jeg har fått energien og motivasjonen tilbake da jeg snakket med henne her om dagen. (Mulig hun forandrer mening etter å ha åpnet mailen sin i dag og ser mengden mail jeg har produsert….)
Så Sjefen og HR har bestilt time for meg for å starte prosessen med å kartlegge restarbeidsevnen min.  I grunn greit nok. Jeg tror veien for å komme tilbake til full stilling som turnus radiograf er lang.  Samtidig ser jeg at jeg har evner og kunnskaper på mange andre områder, så jeg kan umulig tro at en slik kartlegging vil føre til at jeg fremstår som totalt ubrukelig.  Jeg velger å se på denne kartleggingen som min mulighet til å vise hva jeg er god for, og at prosessen kan føre til at jeg får en arbeidshverdag hvor jeg får brukt meg på en god måte, samtidig som jeg ikke sliter meg helt ut.  Om det blir full stilling, eller delvis over på trygd vil tiden vise. Men en ting er sikkert, det vil skje noe i karrieren min i 2020. Jeg er spent på veien videre.

I går var jeg tydelig tillitsvalgt.  I dag har jeg fri, eller er sykemeldt.  Jeg skal unne meg litt senkede skuldre.  Litt lat start på dagen.  Litt husarbeid.  Nyte dagen. Lese kommunestyre-sakene som ble lagt ut i går, og være klar til å snakke engasjert på innpust og utpust på Rødt sitt møte i kveld hvor vi skal forberede oss til kommunestyret.  Formen min er tilbake, og det vil folk merke.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Blodsukker på 4.4 er helt greit, går det under 4 må du være på vakt 😬 Har holdt på med dette i 25 år, og alt blir en vane….nesten 😊 Du har jobbet hardt for å få det ned så mye som du har, klapp deg selv på skuldra 😊

      1. Så du mener jeg ikke kan ha vært FOR tydelig i de mailene? (Phu, puster lettet ut).
        Vet at blodsukker på 4.4 er greit. Men tenkte at siden jeg de siste årene har ligget på rundt 12-14, kunne jeg ha blitt litt vel tydelig i formuleringer…

    2. Blodsukkernivå på 4,4 synes sikkert skummelt med de verdiene du har vært vant til, men, som de andre her sier, det er helt tipp topp! Og det er klart det merkes på energien når du nå endelig har fått kontroll på det! Jeg tror at du ikke vil kunne få føling hvis du kun går på tabletter. Det spiller kanskje en rolle hvilke tabletter du bruker. Men greit å være på vakt. Føling vil du ikke ha!!!

      Men du, å bli kartlagt! Smak på ordet. Forferdelig. Hvem liker å bli kartlagt, liksom? Jeg har ikke noe bedre ord å komme med, men ofte er slike ord fra forvaltningen mer evnet til å sykeliggjøre enn det motsatte. Finne restarbeidsevnen, sa du? Er det noe som har gått seg bort?

      Jeg har vært i forvaltningsorganer som benytter disse ordene til hverdags, men har aldri blitt fortrolig med dem.

      Håper det kan trylles fram en jobb der du får brukt deg til ditt fulle på en annen måte enn å slite deg ut dag og natt! Ja, trylle! Det er vel den eneste måten som hjelper.
      Lykke til!

      1. Jeg kan få føling med de tablettene jeg nå har fått… Men jeg lar ikke det ødelegge gleden over ny energi.
        Jeg liker selvsagt ikke tanken på å bli kartlagt. For meg får jeg litt sånn forskningsrotte syndrom. Restarbeidsevne er heller ikke et lystbetont begrep. Men vil ikke arbeidslivet ha meg, skal jeg nok finne andre meningsfulle sysler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg