Selfiestang for å vinne valget

Hørte noe litt morsomt her om dagen. Det var på lokalradioen til NRK Buskerud. Høyres fylkesordførerkandidat ved valget til høsten, Thore Oppdal Hansen gjør det meste for å vinne valget. Akkurat det finner jeg verken merkelig eller morsomt. Stiller man som ordfører- ellet fylkesordførerkandidat er det vel med et ønske om å vinne valget og bli nettopp ordfører. Det var mer måten han hadde tenkt å få til det på som jeg fant underholdende.

Thore, 66, hadde nemlig gått til anskaffelse av selfiesrang, bordlys og stativ til mobilkamera. Som han selv sa, alt det utstyret bloggere bruker. Målet er selvsagt å gjøre en bedre figur, lage bedre innlegg til sosiale medier som for eksempel Facebook.

Nå stiller jeg ikke til fylkestingsvalget. Eller jeg er nummer 26 eller noe slikt, så Rødt må få godt over 50% av stemmene for at jeg skal oppnå en plass i fylkestinget.
Ikke er jeg ordførerkandidat her i kommunen heller, men jeg er nummer to på Rødt sin liste ved kommunevalget med klare ambisjoner om å komme inn i kommunestyret.

Nå har jeg verken selfiestang, ekstra lys eller stativ til mobilkamera, men jeg er blogger! Nesten toppblogger på en god dag. Det kan ikke bety annet enn at jeg garantert kommer inn på kommunestyret, tror dere ikke?

Er det det som teller?
Er det det som skal avgjøre hvem som skal få styre kommunen eller fylkekskommunen?
Hvem som tar seg best ut på sosiale medier.
Burde det ikke være politikken mer enn personen?

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg