Fluejakt…..

Foto Lars Helge Olsen

https://snl.no/insekter

Det nærmer seg natt, terrassedøra har stått oppe i hele dag. Det har akkurat vært et regnskyll ute. Lufta er frisk etter regnskyllet. Jeg har flata ut på sofaen, men finner ikke ro.  I hele kveld har et par fluer surret rundt i stua og forsøkt å gjøre meg sprø.

Utstyrt med en ssmnenkrøllet avis har jeg ligget, sittet ja sågar løpt rundt og slått vilt rundt meg. Men har jeg klart å slå livsskiten ut av ei eneste flue? Å nei, disse irriterende vesnene med fasettøyne er alt for smarte og alt for raske for meg. Det eneste jeg har oppnådd annet enn å underholde Gamle Gubben Grå er å skremme Charlie Chihuahua som søker tilflukt under sofaen hver gang jeg tar en raptus med avisen. Eller, han kryper under sofaen bare jeg tar etter avisen.

Jeg lette en stund før jeg fant et bilde av en flue på nett som jeg kunne bruke fritt. Nå ser jeg at det nok ikke er en flue, men snarere en mygg. Jeg ser jo stabelen full av blod. Irriterende dyr disse fluene, stikker av fra bildet etter at jeg har lastet det opp.

Nå har jeg gitt opp, tar kvelden og kryper til køys. For håpentligvis er det fluefritt på soverommet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg