Alene igjen…

Gamle Gubben Grå har dratt. Ingen sure miner.  Fortsatt gode venner og alt det der. Helt OK at han tar en helg på hytta hos Svigermor.  Begge guttene ble også med. Svoger er sikkert også der.  Regner med at de har kost seg – og jeg har kost meg her hjemme. Håper ungene vil bruke tid sammen med meg når jeg blir eldre.  Håper og de vil føle det som en glede, og ikke som en plikt. Og at eventuelle svigerbarn vil føle seg inkludert og godt mottatt.
Som den observante leser observerer er det ikke så stor forskjell på Kokkejævel høyt der oppe på bloggtoppen og denne kjerringa helt nede på en 20. plass.

Men du, Kokken, Legevakt er for akutt sykdom.  Og grunnen til at man ikke kan gi deg et eksakt klokkeslett for når du kan forvente å komme inn til en hardt arbeidende lege, er at de som arbeider der ikke vet hvor mange som knekker armer og bein eller får akutt blindtarmbetennelse den dagen.  De det virkelig haster med vil alltid få gå foran i køen, heldigvis.  Er du frisk nok til å droppe legevakta etter en halvtimes tid for å dra å kjøpe øl, ja da er du frisk nok til å vente til fastlegen åpner kontoret sitt en dag til uka.
Hvis alle forsto at legevakt var for akutt sykdom, og ikke fordi man har hatt vondt i hofta i tre måneder, ja da ville antakelig køene ved landets legevakter være kortere for alle de som virkelig trenger akutt hjelp.

Jeg lo litt for meg selv da Kokkejævel beskrev hun med knekt håndledd som satt og strikket. Jeg er ikke i tvil om at noen som tror de har brukket håndleddet kan sitte på et venterom og strikke. Men enten er du da en beintøff strikker, eller så er ikke det håndleddet brukket.  Det siste alternativet er mest sannsynlig. Og ja, jeg har sett utrolig mye rart folk gjør med for eksempel håndledd de tror er brukket. (Strikke, løfte tunge ishockey bager, slå etter personale, ..)

Og så synes jeg det er på plass å komme med en stor ADVARSEL. 

Hvis du bøtter inn på med store mengder smertestillende og antidepressiva, vær så snill og ikke skyll det ned med øl eller annen form for alkohol!  Se hvordan det gikk med Kokken!  Han gjorde det og siden har vi ikke hørt mer fra han enda klokka er godt over halv ti en søndag morgen. (Vi vet jo alle at han allerede har vært på jobb en tre-fire timer selv om det er søndag så vi burde ha fått et livstegn hvis det fremdeles sto til liv…)

Jeg forstår jo at jeg med den advarselen jeg skrev over risikerer å bli strimlet opp, saltet og tørket, for så å bli solgt som tørkakjøtt til jul og dermed ende livet som en spiselig julegave,   Men det får stå sin prøve.   Skulle det plutselig bli stilt på denne kjerringa her, tipper jeg alle forstår hvem som har skylda og at noen av dere sørger for at Kokkejævel blir anmeldt og får sin velfortjente straff.
Og en ting til, hvis det skulle bli stilt fra meg.  Styr unna tørkakjøtt fra Kokkejævel!  Hvem har vel lyst til å spise kjøttet fra ei sur, gammel kjerring?

 

 

 

19 kommentarer
    1. Kokken har tidligere beskylt meg for å mene han er kvalm fordi eg skrev han hadde kvalmende clickbait overskrifter, men vettu? NÅ syns eg han var kvalm! At han sier det høyt at det ikkje er farlig å mixe tabletter og alkohol er farlig!! Ja om man tar antibiotika så kan den få hemmende virkning sammen med alkohol, men tar man der i mot smertestillende sammen med alkohol….vel…det blir vel som russisk rulett å regne…Tragisk at NOEN skal få lov å skrive/si slike ting uten å få seg en real smekk!

      1. Jeg vet at noen har anmodet forbrukerrådet til å se på hans praksis med markedsføring av vanedannende medikamenter. Det er ikke jeg som har gått til det skrittet, men jeg synes det var helt ok at noen gjorde det.
        Og Vibbedille, du tar deg av saken hvis jeg nå skulle ende som tørkakjøtt i Alta: Avtale?

    2. Har ikke ord, trodde voksne mennesker viste bedre. Måtte lese hva han skriver i dag, skremmende.
      Det må da være noen som setter begrensninger på hva man kan få seg å skrive/si. Ønsker ingen noe vondt men dette kan ikke få fortsette. Trodde det var mellom ørene på fyren men………

    3. Skremmende!
      Ikke nok med at han närmest daglig markedsförer smertestillende medikamenter, men nå skal de altså skylles ned med alkohol i tillegg.
      Og nåde den som sier noe, går ut fra at man da hetser eller ikke forstår spök.
      Galskap dette. Begynner å få inntrykk av at Kokkejävel er en mann som bör beskyttes mot sig selv.

      1. Han skal visstnok partere og lage tørkakjøtt av den første som påpeker at alkohol og piller er en dårlig kombinasjon . Så han viser helt tydelig at han er klar over farene og signaleffekten. Men det gir han faen i og fansen heier.

    4. Behøver ikke lese den bloggen… han er plassert i kategorien “mobbeoffer som barn og megahårsår som voksen.” Og gjør mye rart, men han om det. 😁

    5. Sitat Kokkejævel; «det er en gammel «KrF-myte» at man ikke kan drikke alkohol når man går på piller. Det kan gi en forsterket effekt med noen typer stoffer, men jeg går ikke på noen av de.» (svar til en leser i kommentarfeltet hans).. Fra Felleskatalogen: « Ikke drikk alkohol under behandling med Nobligan retard da virkningen kan intensiveres.» « Risikoen for bivirkninger øker
      hvis du tar andre smertestillende midler, og alkohol mens du tar Nobligan. Du kan føle deg søvnigere eller føle at du kan besvime.» Han har selv både nevnt og lagt ut bilde av nobligan flere ganger.. Men Kokkejævel vet sikkert best… Jeg er rystet, og har ikke ord.. Noen må snart beskytte denne mannen mot seg selv. Hilsen sykepleier.

        1. Han har skrevet det i kommentarfeltet.
          Jeg tar det også opp i en kommentar på Kvinneguiden.
          Mvh. Finlay

        2. Som jeg skrev i mitt innlegg, så var d et svar fra Kokkejævel i kommentarfeltet hans.. Resten fant jeg i felleskatalogen😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg