Alene tilbake

Der forsvant ungene ut døra. Yngste Sønn kjører de andre to hjem. Etter noen dager i Drømmehuset tror jeg både voksne barn og “gamle” foreldre har behov for litt alenetid.  Det blir litt intenst når hele gjengen er samlet over tid. Intenst og veldig koselig!

Gamle Gubben Grå kom hjem fra jobb da ungene var på vei ut av huset. Han ble nok litt smittet av travelheten som rådet der de to som skulle dra samlet sammen bagasje og julegaver, for sjelden har jeg sett slik effektivitet på han rett etter rn arbeidsdag. Søppel ble båret ut, og det var felt til ajering. Jeg ble nesten sliten av å se på sll aktiviteten rundt meg der jeg lå henslengt på sofaen

Vel jeg kreket meg opp da ungene kom seg ut døra og satte over middagen. Jeg hadde gjort i stand en stor kjele med lapskaus av restene av middagene i jula.  Ungene hadde blitt tilbudt mat før de dro, men det virket som om ikke lapskaus med ribbe, medisterpølse og pinnekjøtt fristet. Merkelig.

I morgen er også julefrien min over. Da er det jobb igjen også for meg.  Hverdagen kommer langsomt tilbake, men jeg skal nyte julekosen hele romjula til ende de timene jeg har fri

 

4 kommentarer
    1. Det er veldig rart når de forsvinner ut av huset igjen…Merkelig følelse!
      Kos deg med siste rest av ferie! Jeg har tatt meg lang ferie – helt nydelig…!

    2. Like før to av familiene er på vei ut døra her. Da er det 9 stk som forsvinner.
      Vi har vært 12 stk her siden lille julaften. Så det blir nok godt at det blir roligere nå.
      I tillegg har formen min vært dårlig idag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg