Allan narret meg!

Her om dagen hadde Allan et innlegg om  svenskejævlar.  Salt salmiakk-lakris. Han anbefalte leserne sine å prøve, men understreket at det var salt.

Jeg anbefaler alle å prøve en skikkelig svenskjævlar!!! Dette er dog ikke godteri for sarte sjeler. Sarte sjeler kan holde seg til Freia melkesjokolade og lakrisbåter eller noe sånt, og gamle sarte sjeler foretrekker sikkert kamferdrops. Men for oss andre salmiakklakris-elskere er svenskjævlar virkelig tingen. Prøv da vel;)

Dette er hvordan Allan ordla seg.
Jeg er ingen sart sjel. Jeg er heller ikke så gammel at jeg foretrekker kamferdrops. Altså burde svenskjævlar virkelig være tingen for meg. Fremdeles i følge Allan.

Her om dagen da vi var på en aldri så liten utflukt til nabokommunen kom jeg over en slik boks med svennsklævlar.
Den var absolutt ikke rimelig. Over 120,- kroer måtte jeg ut med for boksen med “lekkerbiskene”, men hva gjør en ikke for å bli som den o prominente toppbloggeren? Jeg lot meg faktisk influere til å kjøpe en boks med overprisa lakris dynka i salt .

Jeg testet ut en på Gamle Gubben Grå først, selv om han jo er gammel og sikkert snart begynner med kamferdrops i jakkelommen.
Han tok den i munnen og fortrakk ikke en mine. Så den var god.
Så da puttet jeg en i munnen jeg og. Og du hvor det var salt!!! Jeg er glad i salt jeg altså, men jeg pleier ikke å maule det.!

Når det første salt-sjokket hadde gitt seg, var det faktisk godt!
Men det er ikke et godteri du langer inn på med. Jeg tror boksen fort kan bli drøy. Godteri som varer lenge.
Tror og jeg har fått et lite tips til julegave til noen….

6 kommentarer
    1. Takk for tipset om kamferdrops. Så vil jeg opplyse deg om at jeg har sendt varsel til krenkekommisjon.no om bruken av ordet “Svenskejævlar” Tilbake til kamferdrops. Du influerte meg til å handle disse på nettet just no. En praktfull julegave til gamlefolket. Så dukket dropsa Kongen av Danmark opp også i nettbutikken . Handlet det også, da blir det jo fullkommen nostalgi i stova. Tenkte et sekund på om disse dropsa også kunne være krenkende… altså suge på kongen av Danmark? Men så kom jeg på at de har jo ikke en Konge fortiden…. så da så ;

      1. Ja, det kan fort hende svensker føler seg litt krenka av navnet på lakrisen.
        Kongen av Danmark tror jeg er krenkende for både forhenværende konger så vel som kommende. Du vet det ligger an til en konge der om ikke så alt for lenge. Han kan føle seg krenket.

    2. Så trivelig at du er blitt som den o store prominente. Gomler svenskjævlar:) Det er et skikkelig saltsjokk. Jeg trenger en liten pause etter å ha spist en, har enda glasset vi kjøpte for en god stund siden, og det er greit også med tanke på hvor dyre de glassene er så blir det ikke slike glass annenhver dag hehe:) Ha en fin kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg