Årets beste tilbud

Reklame | Har brukt ordet tilbud

Som alle vet er det Blakke-Fredag i dag, og bankterminalene kommer til å gå varme i alle landets varehus.  Og, nei, jeg har ikke tenkt å komme med mye moral-preik, jeg ser ikke bort fra at jeg svinger innom et kjøpesenter og blakker meg jeg og. Men tenk litt. Det er ikke alltid de største plakatene annonserer de beste tilbudene.  Hos Kokkejævel, øverst på Bloggtoppen deler de ut klamme bamseklemmer fra svette ansatte leser jeg i reklameinnlegget hans.  Vet ikke akkurat om det er tilbudet som får meg til å bestille billetter med første fly for å dra til Alta.

Jeg skrev i sted at jeg ikke skulle moralisere over denne Handelsstandens festdag. Men litt moralisering må jeg få lov å komme med. For når Kokkejævel fremstiller det som om han selgerkaffekoppene med tap når han selger de for 15 kroner stykke, så må jeg bare si “Ta deg ei bønne!” .Å produsere en kopp svart kaffe koster ca. en krone  og femti øre. Altså tjener du 13 kroner og femti øre på hver kaffekopp.  Du skjønner, Gamle Gubben Grå og jeg har drevet et lite serveringssted en gang vi og…  Og, ja. det gikk muligens ikke så bra men jeg vet og at man må selge ca 10 kopper kaffe til 15 kroner i timen for å kunne gi en ansatt en anstendig timelønn.  Men man selger vel ikke bare kaffe oppe hos Kokkejævel? (Jada, du tjener mindre enn om kaffen koster 30 kroner koppen, men du tjener fremdeles penger.)

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Mine tanker i dette kjøpehysteriet går til produsentene. Hvor mye får kaffeprodusentene, mon tro? Når vi vet at bønder i Norge får 1 øre pr kilo lam/sau, som er et høykostland, tror jeg det er minimalt pr bønne i Brasil, eller hvor kaffen nå enn kommer fra.
      Jeg MÅ ut en tur i dag, men gleder meg ikke til et fullstappet senter. Heldigvis vet jeg hva jeg skal ha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg