Bake kake?

Allan har bakt kake. Han tar oss trinnvis gjennom oppskriften. Steg for steg med bilder for de som har sluttet å lese tekst. Hele 36 bilder har han brukt for at leserne skal forstå hvordan de skal bake en skarve formkake! Snakk om pedagogisk fremstilling. Den som klarer å mislykkes med den kaka skal jammen være god. Ja hvis hen følger oppskriften da.

Hvis du nå tror at denne kjerringa skal finne frem sleiv, kjevle og bakebolle for å bake den samme kaka tar du helt feil. Nei, man trenger ikke kjevle for å bake formkake. Ikke formkaka til Allan heller. Men kjevler er kjekt til så mangt. Aldri dumt å ha for hånden for ei velvoksen kjerring som måtte ut på hundeluftetur før hun var skikkelig våken en hellig pinsedag.
Alene hjemme med verdens lateste chihuahua og så bestemmer kjøteren seg for å bli morgenfugl. Dårlig timing, spør du meg.

Hvor var jeg? Det er utrolig hvordan en morgen som ikke starter helt etter planen liksom aldri kommer i rute.  Men nå skal jeg ha fokus på te-krus og blogg. Trenger virkelig den tekoppen nå kjenner jeg,
Tekopp og tørt kneippbrød mens jeg sitter og studerer bilder av kake og kakebaking.
Droppet og kjøpe halvstekte rundstykker. Det er jo bare jeg som er hjemme.
Hvis jeg skulle bli alene må jeg skjerpe meg. I går droppet middagen, tok bare et par brødskiver. Det var jo bare meg hjemme. I dag har jeg ikke vanlig søndagsfrokost med varme rundstykker, er jo bare meg….
Helt greit for en dag eller to, men det må ikke bli en vane.

Har jeg blitt gammel? Her sitter jeg å planlegger pensjonisttilværelsen som mulig eneboer og reflekterer over hvor viktig det er å spise faste måltider og ikke slurve med ernæringen selv om en er alene. Skulle ikke dette handle om kakebaking?

Dette blogginnlegget føyer seg godt inn i denne morgenen. Ingenting blir liksom helt som tenkt. Noen morgener er slik. Greit at jeg er alene hjemme. Mindre eksplosjonsfare på ei lettantennelig kjerring da.

 

6 kommentarer
    1. Nyt dagen i Drømmehuset…
      ..
      Jeg lager meg middag hver dag! Og handler inn masse god mat til å lage middag av…
      Mat og kos er viktig! Jeg sitter i stua og drikker av fint glass, bruker serviett og dekker pent på! Man behøver ikke lage livet enkelt fordi man bor alene…….Hver dag er en fest!

      1. Ja. Jeg har nok av god mat og skulle egentlig hatt torsk med krydret tomatsaus og pasta i går. Så jeg burde laget middag i går, og kjøpt meg godt brød. Hadde godt pålegg da, fiskepudding med majones. Det er litt fest.

    2. Hva tenker GGG om at du planlegger pensjonisttilværelsen alene?? 😮 Neida…tuller. Skjønner greia. Jeg driver også med tullespising når jeg er alene…Enda mer enn når vi er begge mener jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg