Bare jeg ble slank ….

Et menneske som kaller seg Fia la igjen en kommentar på bloggen min . Det var en kommentar til innlegget ALDRI HAR VEL EI KJERRING SKREVET SÅ MYE KLOKT FOR SÅ MANGE PÅ LENGE

Kommentaren var kort og grei, men kanskje ikke helt saklig.

Du burde slanke deg 10 kilo, så skal du se ryggen blir bra.

Jeg vet ikke hvem Fia er, men jeg tror ikke hun er lege. Og jeg er relativt sikker på at hun ikke har undersøkt ryggen min. Så hvordan kan hun uttale seg så bombastisk om hva som skal til for at ryggen min skal bli bra?

Nå er jeg ei voksen dame på femti pluss. Jeg lar ikke dumme kommentarer fra anonyme nettroll gå inn på meg.  Jeg utvikler ikke spiseforstyrrelser, eller får dårlig selvfølelse fordi et nettroll kommer med en totalt malplassert og unødig kommentar.

Men alle er ikke som meg.

Jeg sier ikke at jeg ikke ville ha gått av å gå ned både ti  og tjue kilo.  Jeg har gått ned tjue kilo de siste årene, og har helt klart hatt godt av det.  Og hadde dette innlegget handlet om min dårlige rygg eller min vekt, så kunne kanskje kommentaren kanskje hatt sin berettigelse.

Min vonde rygg kommer av at jeg har arbeidet over 30 år i helsesektoren.30år med tunge løft, og vandring på harde gulv.  I tillegg er jeg født med en skjev rygg.

Og Fia, det er ikke slik at alle verdens problemer, sykdommer og skader forsvinner hvis du bare blir slank nok, vakker nok, eller rik nok.

 

 

12 kommentarer
    1. Du glemte det med å ta seg sammen. Det er siste utvei hvis du enda har vondt når du har slanka deg. Så sånn er det.😜

    2. Det var en kommentar preget av uvitenhet. Jeg har slitt med store ryggsmerter i mange år. Jeg har ingen kilo å miste. Jeg fikk derimot påvist i august, at jeg har fått en alvorlig osteoporose / beinskjørhet i begge hoftene og ryggen. Det er mange årsaker til smerter og problemer som ikke har noe med vekt å gjøre.

    3. Skaff deg kreft, så blir du tynn, sier jeg når folk klager. (Men det vil de ikke, kan du begripe det?) For nå er jeg åleslank..og tro meg: Jeg var bikket tresifret antall kg.
      Ryggen var elendig i årevis, siden en skiveprolaps for mange år siden ( Jeg var slank da også. De ekstra kiloene kom da jeg var i femtiårene), men nå er den ganske ok. Det har ikke noe med vektnedgangen å gjøre, for ryggen var ganske ok før kiloene trillet av. Jeg var sprek selv om jeg var for tung. Blodtrykket har alltid vært ” som på en ungdom”, men hva hjelper det? Livet mitt nå består av cellegiftkurer, operasjoner, CT, MR, strålebehandling, piller, piller, piller , inkl morfin. Jeg er møkklei medisiner. Jeg har selv trappet ned smertestillende fordi jeg ikke vil bruke for mye, og jeg er like sta som en annen kjerring jeg vet om. 😁. Men nå har de holdt liv i denne kjerringa ett år, og jeg begynner å ane at jeg får en jul til, så jeg har begynt julegaveinnkjøp, veldig takknemlig. Jeg er igrunnen i bedre form nå denne høsten enn jeg var forrige høst før alt startet.
      Så Fia, beklager: ryk og reis, du uvitende og litt latterlige hurpe 😉
      Ikke ofte jeg slenger ut dritt, men akkurat nå følte jeg for det. Hurpe er også jeg når det trengs. Gi blaffen i folks vekt og kropp, så går det deg bra og du skal få leve lenge i landet, eller no’.

      Brit: Håper det er greit at jeg synger litt ut her..ble irritert på Fia. ❤️ til bloggeier for å smiske litt. Men du må bare slette kommentaren min om du synes den er slem. Jeg blir ikke fornærmet.

    4. Trist med slike kommentarer. Blogg skal være gøy og motiverende!
      Men jeg hører mye i det virkelige liv. Folk er ikke snille der ute…
      At jeg må ta meg sammen! For det å høre dårlig er jo bare et skuespill ikke sant!
      At jeg burde begynne med magnesium for da blir hørselen bra se…
      (bare født med nedsatt hørsel)

    5. Såg den kommentaren da den kom og ble forbannet. Hun kan umulig ha noe mellom ørene. Jeg hadde prolaps før jeg fikk stoffskifte sykdom, og den er ikke blitt verre, men heller ikke bedre, prolapsene kommer uansett med 35 kg ekstra på kroppen i forbindelse med stoffskifte sykdom.
      Så Fia må nok lære litt mer om livet før hun uttaler seg.
      Skap deg en god kveld/natt Britt

    6. Noen vil bare kommentere noe, uansett om det henger på greip i forhold til innlegget. Bra man er utrustet med litt selvtillit etter hvert. Jeg fikk kommentaren :-“Du ser ut som en mann! ” på et innlegg. Det skrev jeg bare OK, med en latter -smiley bak. Hva skal man si liksom? Folk er opptatt av utseende, det er tydelig. Uansett hva man skriver om. Synd. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg