Barnslig glede…..

Husker dere følelsene fra skoledagene hvis det plutselig dukket opp en uventet fridag? En inneklemt dag eller en planleggingsdag du ikke hadde vært helt klar over? Slik følte jeg det i dag da jeg fikk utdelt ukeplan og oppdaget at vi hadde fri på fredag. Skal visst være planleggingsdag for de som jobber her. Da bærer det hjem på torsdag!  Det er i grunn veldig greit, for jeg har ganske mye program hele helga.

En annen tingen som har gitt meg barnlig glede i dag var i timen med stor ball.  I en del av øvelsene ligger vi på gulvet.  Øvelsene i og for seg ser ikke avskrekkende vanskelige ut.  De trener noen av de musklene jeg virkelig trenger å styrke.  Men jeg har lenge fryktet å havne på gulvet, for flere ganger når jeg har vært der nede har jeg hatt store problemer med å komme opp igjen. Det er ikke moro og være ei tykk diger dundre som må ha hjelp av sterke mennesker for å komme meg opp fra gulv eller bakke. Så jeg har holdt meg unna bakkeplan så godt jeg har klart, og de gangene jeg har vært uheldig og inntatt horisontalen har alle fornuftige mennesker holdt mils avstand. Jeg vil klare meg selv!!  Så jeg har nekta å innta horisontalen og har fått alternative øvelser.

For en tid tilbake havnet jeg på ryggkulen inne på verksted, og kom meg opp igjen. Om ikke direkte smidig og galant, så kom jeg meg opp uten hjelp. Det ga meg en ide. Neste treningsøkt hvor det var påkrevd å være på gulvet skulle jeg og innta bakkeplan. Det klarte jeg i dag! Jeg er verken elegant når jeg kraker meg ned på gulvet eller når jeg kraker meg opp. Men jeg klarte det!

Jeg kommer fremdeles til å være redd for å falle. Benskjør som jeg er er jeg fremdeles redd for brudd. Men nå vet jeg at jeg klarer å komme meg opp hvis uhellet skulle være ute.  Jeg forstår og at med litt trening kan jeg bli flinkere til å komme meg opp og ned.  Før i tiden likte jeg meg jo på gulvet når jeg drev med forskjellige ting.

Så selv om kroppen nok en gang skriker etter mye og uvant trening, magemusklene har virkelig fått kjørt seg i dag, er jeg fornøyd med dagen.  Jeg kjenner at jeg har brukt kroppen. Jeg er stiv og støl.  Jeg kommer ikke til å gjøre stort resten av kvelden.  Men i morgen er jeg forhåpentligvis klar for ny trening.

8 kommentarer

Siste innlegg