Blanke ark og fargestifter….

God morgen, kjære leser!  Nå som vi går inn i august har jeg litt sånn “starte på nytt” følelse. Sånn som mange har første januar. Du vet, nytt år nye muligheter. Et vendepunkt hvor man skal liksom restarte hverdagen. legge fra seg alle dårlige vaner og begynne et nytt og bedre liv. Jeg pleier ikke å ha den følelsen i januar. 1.nyttårsdag, er jo en høytidsdag. Man er litt sliten etter nyttårsfeiringa kvelden og natta i forveien. Julekakene og julemarsipanen er fremdeles lett tilgjengelig. Ute er det snø, vinter, mørkt og kaldt. Jeg tror det ikke bare er meg som føler at første nyttårsdag er dagen for gulerøtter og harde treningsøkter. Men august.  Sommeren er på hell. Man er litt lei de varme, late dagene. Skole og arbeidsplasser starter igjen etter ferien. Ja, august er liksom tiden av året til å starte på nytt. Starte med blanke ark og fargestifter.

Ikke sånn at jeg har planer om å få meg medlemskap på et treningssenter. Du kommer heller ikke å se meg jogge rundt her på Vågård eller andre steder i distriktet.  Ikke kommer jeg til å bli veganer eller gjøre andre store livsendringer, men bare ta litt enkle grep.
Man trenger ikke bli treningsnarkoman for å bevege seg litt mer.
Man trenger ikke bli fanatisk kostholdsfreak selv om man dropper å kjøpe is hver gang man er på matbutikken.
Jeg har flere slike små endringer på lista, og i motsetninger til nyttårsforsetter om å begynne å gå lange turer i sprengkulda i januar, gleder jeg meg til å sette i gang.

Langt fra de fleste endringene på lista går på kosthold og trening.
Jeg har tenkt å bli en litt bedre versjon av meg selv, ikke endre personlighet.
I det ligger og å sette av tid til å hente meg inn, lade batteriene før de blir helt tomme. Og da finnes det langt bedre måter å lade batteriene på enn å ligge komatøs under pelspleddet på sofaen.
I det ligger det å ta meg tid til å prioritere ting som er viktig for meg, selv om andre kanskje mener jeg burde vaske gulv eller klær i stedet for å lete meg gjennom haugevis av gamle sakspapirer for å finne akkurat den lille setningen jeg leter etter. Den som ligger der og murrer i underbevisstheten.  Eller å komme ajour med temperaturteppet. (Jeg er klar for å starte på 18. mai…)

På lista står og å virkelig ta fatt her i Drømmehuset og skape det drømmehuset jeg drømmer om. Med alle de små detaljene jeg ønsker. la fantasien og kreativiteten blomstre.
Drømmehuset og drømmejobben.
Det står og høyt på lista å finne drømmejobben. Drømmejobben er en jobb jeg klarer med de helseutfordringene jeg har pådratt meg. Jeg vet den finnes – og jeg skal finne den.

Så var det bloggen da.
Selvsagt står bloggen og på lista over ting som skal forbedres.
I juli nådde jeg ikke målet på inntektssiden. Jeg tjente under fem hundre kroner, og må samle sammen to måneder for å få stor nok sum til å kunne fakturere.
Jeg har tenkt mye på hva jeg tror skal til for å få blogg.no tilbake til gamle høyder.
For det første; Her som mange andre steder tror jeg fellesskap fungerer.  Å egge til krig og å holde gamle sår åpne tror jeg ikke drar lesere. Heller ikke å ha for bastante meninger om hva andre skal skrive og ikke skrive om. La mangfoldet råde, og så får leserne velge hva de ønsker å bruke tid på. Hva de ønsker å klikke seg inn på.

Med det mener jeg ikke at det viktigste er å fylle opp kommentarfelt med hjerter og “Du er fantastisk” .  Blogg.no må og ha plass til kritiske røster og stemmer som sier; er det virkelig slik?  Hvis alle tenker likt og ingen tilfører nye impulser vil et samfunn ikke utvikle seg.

I dag krevdes det 39 sidevisninger for å komme med på topp 100 lista på bloggtoppen.  Det er selvsagt et lavt tall, for noen år siden måtte du gjerne ha over 100 klikk for å oppnå en slik plassering. Samtidig er det en forbedring fra i går hvor man bare trengte 26 sidevisninger.  Og øke antall sidevisninger er det som skal til for å få blogg.no opp igjen til gamle høyder.
I dag er jeg på en 11. plass.  Samtidig har jeg over 400 flere sidevisninger enn i går, da lå jeg på en 9. plass.
Det viser at i går var det økt trafikk på blogg.no, og konkurransen om å komme opp og frem var større. Det er bra. Det er en utvikling jeg liker, og det er en trend vi må få til å vedvare. Da må vi skape gode innlegg.  Jeg tror hemmeligheten ligger på å skape gode innlegg mer enn å skape mange innlegg. Kvalitet fremfor kvantitet.

Husker dere innlegget Strikking på stranda fra februar 2021? Det er vel ett av de innleggene jeg har gledet flest med.
Når jeg så innlegget til Ida Wulff fikk jeg en ide’ til et nytt blogginnlegg i samme sjangeren. Ikke fordi ideen med lydbok i solnedgang i juli var like dum som strikking på stranda i februar, men fordi jeg fikk lyst til å gjenskape stemningen bildene ga meg. Det handler om å lade batteriene. Ideen blir lagret, så får vi se når og om den blir realisert.
Fremover vil jeg tenke kvalitet, og bruke litt tid på å få de virkelig gode blogginnleggene.

Nå er tekoppen tom, og Gamle Gubben Grå kom akkurat inn døra med ferskt brød. Det gamle hadde visst blitt muggent. Det er på tide med frokost.  Bilde over er et arkivbilde, så slapp av jeg har ikke spist muggent brød.  Du husker jeg har jo som forsett å gjøre ting som gjør meg bra. Vi blogges!

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det var for juni som det kom fakturagrunnlag for i dag, juli kommer senere i august grunnen er at i juli er regnskapskontoret stengt. Det var for juni jeg fikk i dag i alle fall.

      Så det er ikke lenge til du får en mail til for juli.

      Ønsker deg en kjempefin dag.

      Klem fra meg til deg.

    2. Ja her var det mange planer og mange gode ideer og mål..
      Blogg må opp og frem, jeg tenker som deg. Litt gode blogginnlegg drar nok flere lesere..Og vi må la folk slippe til. Ikke være en vennegjeng hvor andre kvier seg for å kommentere. Og tenke at man faktisk blogger for andre – ikke bare den gjengen her på blogglista. Lett for å bli glemt. Jeg henger med hos deg og håper og tror at drømmejobben din dukker opp..Arbeidsledigheten er lav så mulighetene for jobb er kanskje enklere nå..Lykke til!

    3. Gode planer du kommer med her. Endre litt på kostholdet, og gå seg turer. Nyte sommerdagene vi har. Mange flotte bloggere her og jeg fortsetter med og være en leser. Ha en fin uke.

    4. Jeg skrev også om dette med nyttårsfølelsen her i helga. Mange like tanker ja. 😊Når det gjelder lesere, så klarer jeg ikke å tenke på hva leserne “vil ha”. At jeg skriver FOR noen. Men jeg vil at noen skal lese, men sjelden det ligger i tankene når jeg skriver..

      1. Jeg tror ikke jeg tenker så mye på hva leserne ønsker, men er bevisst at jeg skriver for flere enn de som kommenterer. At det leses av langt flere enn de som legger igjen kommentarer, som jo stort sett er de samme. Slik at man nesten kan få fælelsen av at vi bare skriver for en liten klikk gode venner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg