Bloggtreff og syltetøy.

La oss starte dagen med å snakke om syltetøy.
Ja, jeg vet. Hele bloggerden lever i åndeløs spenning. Hvordan gikk det i går når kjerringa møtte Bunny for første gang? Så da starter kjerringa dagen med å skrive om syltetøy.

Det var faktisk syltetøy på bordet under Bunny og kjerringas første treff. Syltetøy fra Nora fabrikker om jeg ikke husker helt feil. Ikke Lavkarbo chia-syltetøy  slik som Spis og spar skriver om.
Det er dette chia-syltetøyet jeg vil starte med i dag.
Jordbærsyltetøy er laget av jordbær. Bringebærsyltetøy er laget av bringebær. Tyttebærsyltetøy er laget av tyttebær. Kirsebærsyltetøy er laget av kirsebær. Solbærsyltetøy er .. jeg tror du skjønner hva jeg mener. Men chiasyltetøy inneholder kun 3ss chiafrø og 400 gram bær.
Så hvorfor kalle syltetøyet for chiasyltetøy? Det er jo fortsatt jordbærsyltetøy, bringebærsyltetøy eller hva slags bær du velger å legge i gryta når du sylter? Og en ting til? Hvorfor putte de frøene i syltetøyet i det hele tatt? Ok at du vil unngå sukker og karbohydrater, men kan du ikke bare koke opp bær og sukrin og lage syltetøy på den måten? Hvorfor ha i disse frøene fra Mexico?
Det er ikke alt ei enkel kjerring skal forstå.

Men tilbake til gårsdagen. I planene til Bunny som sto for gårsdagens bloggtreff i Drammen skulle bloggerne møtes på Strømsø, ved jernbanestasjonen, og gå til Gulskogen gård. Altså en gåtur på et par, tre kilometer litt avhengig av rute.
Jeg hater å gå tur med mennesker jeg ikke kjenner, eller som ikke kjenner meg. Jeg går ikke så fort. Labber mer enn går. Så jeg hadde gitt beskjed om at jeg møtte opp ved Gulskogen gård.
Da slapp jeg liksom å ankomme stedet for selve bloggtreffet som ei knallrød kjerring som gisper etter luft som en hvalross på land.

Vi trasket jo litt rundt på Gulskogen gård og så oss rundt på bloggtreffet, så jeg fikk beveget meg litt i løpet av dagen.  Ikke så langt at det er noe å skryte om, eller vits å sjekke skrittelleren, men hvert skritt teller har jeg hørt. Ingen av oss som kom på bloggtreffet i Drammen var vel kommet dit for å trene.
Nei grunnen til at vi i det hele tatt gadd å bevege oss vekk fra all den lekre maten Bunny hadde dekket opp med var at Gulskogen gård er et fantastisk flott sted for fotografering.

I tillegg til oss bloggerne var det to brudefølger som drev med fotografering på forskjellige områder av parkområdet.  Nå hadde de fotografene mest fokus på menneskene mens de vakre omgivelsene mer ble brukt som bakgrunn.
Siden vi bloggere ikke var av det rosa slaget fotograferte vi mer omgivelsene, og ikke minst rododendronknopper enn vi fotograferte hverandre eller tok selfier.

Den eneste som var opptatt av å bli fotografert og som poserte villig var påfuglen. Han trippet rundt og viste seg frem og lot seg villig fotografere. Noe vi og gjorde. Jeg våger å påstå at vi tok flere bilder av påfuglen enn vi gjorde av hverandre.

Stina sitt siste innlegg er fremdeles det om 10 ting hun skal gjøre i juni. Jeg har og tenkt å lage et innlegg om å skrive et blogginnlegg om ting jeg har tenkt å gjøre i juni. Det står på lista over innlegg jeg har planer om å skrive. Det samme gjør selvsagt det å skrive et ordentlig innlegg om gårsdagens bloggtreff. Det dere får nå er bare smakebiter fra gårsdagens mens jeg som vanlig arbeider meg oppover toppbloggerlista. Det har sikkert den observante leser alt forstått.

Vivian sitt innlegg har jeg kommentert i innlegget Snart klar for bloggtreff….. Har du ikke allerede lest Vivian sitt innlegg så gå inn og les det! Hun tar opp et viktig tema.

Så er turen kommet til Bunny Vil kjerringa stilltiende hoppe over han slik hun pleier, eller vil hun komme med en kommentar også til hans innlegg? Jeg føler spenningen er til å ta og føle på.

Bunny skriver i sitt innlegg at koser seg videre. Det håper jeg han gjør. Avslutter dagen på balkongen med senkede skuldre, vel vitende at han lagde en flott dag for oss som deltok på bloggtreffet i Drammen. Godt jobba Roger, både med valg av sted, maten og stemningen. Jeg koste meg virkelig, og det tror jeg de andre gjorde og.
Nå var jeg bare med på den delen av bloggtreffet som var på Gulskogen gård men regner med at dere koste dere like mye når dere dro videre for å spise middag.

Her i Drømmehuset var det pølser til middag når alle endelig turna inn i heimen sånn rundt 20.30 i går kveld. Forskjellige typer stekte pølser med brød, lompe og forskjellig tilbehør. Enkelt, greit og godt.
Mulig det blir pølser i dag og. Ser det er igjen en god del pølser. Greit å gjøre det enkelt på en søndag.

Helt på toppen av bloggtoppen er Tom, som vanlig. Han er på bloggtreffet i Trondhjem. Jeg har lest flere innlegg fra det bloggtreffet, både fra han og fra flere andre. Det ser ut som de koser seg og har det utrolig gøy. Det unner jeg hele gjengen, og ja jeg skulle gjerne vært der.
Det er ikke alltid man kan ta en helgetur til en annen kant av landet. Det hadde jeg ikke mulighet til denne helga.

Jeg hørte da jeg var i Drammen at noen så negativt på at det ble arrangert et bloggtreff i Drammen akkurat denne helgen.  At det liksom var dårlig gjort mot de som arrangerer i Trondhjem. Den debatten har jeg helt gått glipp av. Som dere vet leser jeg ikke alltid Bunny sin blogg så møye, og enda sjeldnere konsentrerer jeg meg om kommentarfeltet hans.
Jeg synes det var kos at det ble arrangert bloggtreff i Drammen samtidig. Jeg tror svært få av oss som deltok på treffet i Drammen hadde hatt mulighet til å ta turen til Trondhjem akkurat denne helgen, selv om vi nok hadde hatt lyst. For oss var ikke arrangementet i Drammen et konkurrerende arrangement, men mer en mulighet for oss til også å delta på bloggtreff.
Jeg synes det var utrolig positivt at Roger tok initiativ til bloggtreff her akkurat samme helgen. I stedet for konkurrent burde arrangementet i Drammen blitt sett på som en avdeling av bloggtreffet i Trondhjem.

Håper dere i Trondhjem har hatt en fantastisk helg, det virker slik ut fra innlegg jeg har lest. Vi som var i Drammen hadde en flott dag der.
Hva om vi til høsten lager et landsomfattende bloggtreff? Fysiske treff på flere forskjellige steder og noen felles aktiviteter på teams. Det hadde vært gøy å se hvor mange vi da kunne klare å favne.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hærregud så folk ble snurt fordi dere lagde treff i Bergen, fy fan mennesker er rare. Det er jo ikke alle som bare kan slenge seg til Trondheim da, det er ikke akkurat rundt svingen. Kult at Bunny fixet et i Drammen. Hadde gledet meg til å se bilder av dere🤗😀

      1. Det dukker nok opp bilder av oss. Vi hadde en fin dag, og bilder ble tatt. Jeg fotograferte mest blomster, og vil ha godkjenning fra de andre før jeg eventuelt deler bilde av de.

    2. Jeg er jo bare glad for at dere fikk det til ettersom det er ikke alle kamn komme hit:)
      God å høre at dere har hatt det fint også:)

    3. På veggen har jeg i glass og ramme en flott tegning av Nelson Mandela. Jeg respekterer denne mannen fordi han har til fulle vist verden betydningen av tilgivelse.

    4. Så bra at begge bloggtreff var vellykket. Har lest flere innlegge fra fra både Drammen og Trondheim. Bra initiativ av både Bunny/Roger og Kari🙋🏼‍♀️ Og takk for rapport fra deg😀

    5. Kjempekoselig at bloggtreffet deres ble vellykket 😊

      Synes med hånden på hjertet at det var kjempeflott at Bunny arrangerte et treff i Drammen. Det viser at Bunny er omtenksom ovenfor mennesker rundt seg ❤😊

      Nå er det alltid slik at noen dessverre ikke har råd til å reise. Reising i dag har jo blitt så dyrt, og da var det flott med et bloggtreff. Slett ikke noe konkurrent til treffet i Trondheim. Synes det er koselig at vi bloggere kan møtes for å få et ansikt og en person å forholde oss til
      😊

      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld 😊

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg