Burde vært på kamp.

I går vurderte jeg om jeg for første gag i mitt liv skulle dra på en ishockeykamp.
Det ble ikke til at vi gjorde det.   Etter at jeg hadde drukket kaffe med Barndomsvenninna og handlet litt var plutselig klokka 18 og kampstart før vi var helt ferdig med middagen.
Når jeg leser Geriatriks sitt innlegg om kampene i går skjønner jeg at det var en feilprioritering å prioritere baconsurret medisterpølse foran å dra på ishockeykamp. For “vi” (Ringerike Panthers) vant!!!
Siden Comet bare fikk to poeng i kampen mot Narvik har vi fremdeles mulighet for å beholde plassen i eliteserien.

Ringerikes forutsetning for å holde plassen er 3 poeng mot Comet på torsdag.
Dette betyr at Ringerike kan, i år som i fjor, redde plassen med et nødskrik om de bare vinner ved fulltid på torsdag. Spiller laget som i dag mot Grüner, så vinner de mot Comet.

Dette skriver Geriatriks, og jeg tror han. Er det noen som har greie på ishockey – og på Ringerike Panthers – så er det Geriatriks.

Den viktige kampen mot Comet på torsdag er også hjemmekamp. Jeg kommer ikke til å være i hallen når kampen starter.
Da kommer jeg til å være på ei hytte et sted hvor vi antar snødybden er et sted mellom 1,5 og 2 meter, og utedoen ligger langt nede i lia. Om vi er inne i hytta eller fremdeles driver å graver oss gjennom snømassene for å komme inn gjenstår å se.

Yr melder om at det vil være svak vind fra øst med vindkast på 7 m/s og sludd ved kampstart. Om tåka som er meldt at skal omslutte hytta hele formiddagen skal lette i det pucken droppes nede i ishallen er litt usikkert, men det er spådd at det vil skje ved de tider.

Planen er at Gamle Gubben Grå, tre voksne barn og to hunder skal ta turen til dette nedsnødde paradiset og feire påske sammen på 54 kvm. Nevnte jeg at vi kun har sengeplass til 4?
Sist vi var der alle fem samtidig i påsken var påsken 2007.

Påskeværet på fjellstrøkene her på Østlandet er ikke spådd å bli så veldig bra. Preget av store mengder nedbør og skyer. På Søndre Fjellstølen der vi har hytte forventes det ikke at man skal se sola før seint torsdag i neste uke. Da er vi for lengst tilbake i hverdagen.

Av oss fem er jeg den eneste som ikke er overbevist om at dette er en fantastisk god ide. Ja så god ide er visst dette at Gamle Gubben Grå i går ettermiddag ringte Svoger og ba han med på hyttetur. Dere vet, der det er hjerterom er det husrom. Svoger var smart nok til å takke høflig nei. En tur til hytta ved sjøen fristet visst mer.

Jeg skal ikke være vrang og vanskelig. Selvsagt blir jeg med på hytta. Selvsagt vil jeg være der flokken min er.  Det å ha kvalitetstid sammen hele kjernefamilien er noe jeg kan gå gjennom ild og vann for. Da er vel det å forsere litt snø for å komme inn i hytta og en utedo langt nede i lia et lite offer.
De andre gleder seg, da gjør jeg det og.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Det blir nok trivelig på hytta. Her skinner sola og hvor lenge det varer vet jeg ikke. Blir nok harrytur over grensen på lørdag, og vogna søndagen. Påskekrim enten serie eller boka Skygger. Kos deg sammen med flokken din.

      1. Det blir bra. Når flokken er samlet er jeg fornøyd.
        Det er forskjell på nå og da ungene var tenåringer og var tvunget med på hyttetur av ondskapsfulle hjerterå foreldre.

      1. Vi har 5 sengeplasser. Men den ene sengeplassen er en barneseng. Den er alle for stor til å ligge i. Så en må ligge på krakken i stua. (Det er en “sofa” de som bygde hytta snekret. Sånn krakk som får langs veggen i stua og som er greit for en dupp etter middag, men litt smal og ubekvem for en natts søvn. Ja, den har madras, og jeg har hatt mine netter der før. Men i år blir det helt klart ikke soveplassen min.)

    2. Da blir det hyttetur, ja. Flertallet bestemmer😉 Høres da skikkelig koselig og intimt ut med lita hytte og mange folk. Godt at dere er på talefot og glade i hverandre. Riktig god påske til deg og dine🐣🙋🏼‍♀️

      1. God påske til deg og.
        Vi har to biler og ikke bestemt hvor lenge vi blir. Vær og humør bestemmer nok det.
        Det går nok lettere nå enn når ungene var tenåringer og ble tvunget med på hytta av hjerterå foreldre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg