Burger i Alta?

It’s a long way to Tipperary er det vel en sang som heter, men jammen er det et godt stykke til Alta også. 1.741 km fra Hønefoss der denne kjerringa bor og til Alta. Ja hvis jeg kjører den korteste veien gjennom Sverige.  Litt langt for denne kjerringa å reise for å spise burger.

Jeg husker riktignok at venninnene mine og jeg dro en del til Brandbu for nettopp å spise burgere i vår ungdom. Litt langt det og bare for en burger (og kikke etter noen kjekke Hadelendinger) men det er dog bare 45 km og vi slapp å dra gjennom Sverige for å komme dit.

Så niks denne kjerringa tar ikke turen til Alta for å spise burger samme hvor mye Allan anbefaler det.
Når jeg tenker meg om er vel Alta ett av de siste stedene jeg ville sette mine bein. Sikkert en helt ok plass, men jeg tror alle som har fulgt med på denne bloggen en stund skjønner at det ikke frister lenger.  I 2020 derimot hadde jeg faktisk planer om en tur til Alta. Da trodde jeg vel fremdeles at jeg ville bli godt mottatt i byen. (Ja, Alta er en by. Fikk bystatus i år 2000.)

Jeg kunne sikkert funnet et sted litt nærmere og dratt dit for å spise burger. Er nok av steder å velge mellom bare i Hønefoss og flere av de har utmerkede burgere. Siden de selger burgere på flere av de døgnåpne bensinstasjonene er ikke det at klokka så vidt har passert 7 noe hinder for å få tak i en burger. Jeg kikker bort på Gamle Gubben Grå der han sitter i pysj og glipper med øynene over den første kaffekoppen. Jeg tror han ville tenke at det har rabla for kjerringa hvis jeg foreslo at vi skulle dra å kjøpe burger nå. For å være ærlig så frister det ikke så veldig med burger til frokost. Så mye  GT drakk jeg ikke i går.

Det får nok bli brødskive med kaviar til frokost. Den skal spises hjemme i Drømmehuset, eller muligens ute på terrassen eller trammen, men takk Allan for tipset selv om jeg nok ikke kommer til å teste den grillen i Alta.

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg