Byvandring

Regnet faller tett. Jeg hører hvordan vindusviskerne på bilene gnikker mot frontruta. Den våte asfalten trekker til seg lyset fra frontlyktene. Jeg og Charlie Chihuahua vandrer gatelangs denne våte oktoberkvelden.

Det er godt med en kveldstur i regnet. Godt å labbe av gårde, la Charlie bestemme farten. Regnet klarner tankene, skyller utfordringene vekk. Eller, utfordringene blir vel ikke borte. Bare borte fra tankene for en stund. Det er godt å labbe i regnet.

Når jeg kommer hjem er middagen klar. Varm gryte med mye smak. Etterpå blir det sofa og pelspledd. Ryggen skriker ved hver minste bevegelse. Knær og albuer verker som besatt i dette råe været.

Etter et par timer rett ut på sofaen våkner jeg såpass til live at jeg kan kreve meg til sengs. Håper på mer søvn i natt. Natta som var var vond. Det råe oktoberværet kjentes godt i alle vonde kroppsdeler.

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg