Coronafri sone

Kokkejævel kaller innlegget sitt for “Coronafri sone”, men det løftet ryker allerede i første setning.

Selv om jeg taper om lag 300 000 pr uke i omsetning i disse tider så kan man jo ikke sette seg ned og sutre av den grunn

Dette skriver Kokkejævel, som ikke ar gjort noe annet de siste dagene enn å sutre over pengene han taper.  Krisepakkene til næringslivet fra regjeringen har han ikke nevnt.  Heller ikke at den største utgiften i de aller fleste bedrifter, lønn til de ansatte, er veltet over på det offentlige.  Dyttet over på fellesskapet, på deg og meg.
Misforstå meg rett. Jeg forstår at det er tøffe tider og mye usikkerhet for de som driver små og mellomstore bedrifter, men må han gnåle om det hele tiden?

Siden jeg arbeider på sykehus og Yngste Sønn, blikkenslager-lærlingen, ikke er permittert går hverdagene omtrent som vanlig her hjemme.  Eldste Sønn som arbeider med å fylle opp varer nede på Meny har også travle dager.
Men Datteren, bartenderen, er permittert så endelig har vi mulighet til å se henne som stort sett alltid er på jobb når vi andre har fri.  De siste dagene har vi vært mye sammen.

Det kommer til å bli travle dager, måneder og uker på jobben i tiden som kommer.  Jeg trenger noen pauser sammen med de jeg er glad i hvor jeg senker skuldrene, slapper av og tenker på litt andre ting.

Ja da. Vi følger myndighetenes råd og har liten kontakt med andre mennesker.   Men Datteren og jeg tok en tur ut til Høvdingen på torsdag. På fredag skulle Gamle Gubben Grå hjelpe Datteren å bygge utekjøkken, og det endte med et aldri så lite “familietreff” nede i leiligheten til Datteren da både jeg og Yngste Sønn dukket opp for å inspisere arbeidet.  I går var jeg innom Datteren en aldri så liten tur med et kunstig japansk kirsebærtre jeg hadde kommet over på Finn.  Hun ønsket seg et slikt.  Det er klart at dama med Dumpidals råeste uteplass  må ha et japansk kirsebærtre! .
Jeg må være sammen med flokken min i slike dager, og ikke bare surre rundt sammen med Gamle Gubben Grå eller er jeg redd for at 25 årsekteskap og 30 årssamliv raskt ender med enten skilsmisse eller mord.

Lag dere en fin dag!!!

PS: Kokkejævel er selvsagt fremdele på toppen av blogglista. Jeg har ramla ned på en 44. plass.

1 kommentar
    1. Det er nok mange familier som kan bli sammensveiset i disse dager, mens andre kanskje går i oppløsning av samme grunn. En vanskelig situasjon ja. Det gjelder å finne de gode tingene sammen ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg