Dag 2

Jeg klarte nesten å forsove meg i dag morges. Jeg som pleier å våkne før klokka ringer 5.30, våknet i dag 6.36! Ingen krise. Det var fremdeles god tid til å ordne seg, spise frokost og være klar hos atføringskonsulenten klokka 8.00.

Nok en gjennomgang på hvem jeg er og hva jeg ønsker å få ut av oppholdet, og litt om opplegget og hva de kunne bidra med. Grei time.

Etterpå var det bassengtrening.  Sirkeltrening i bassenget.  Det var gøy, men det var slitsomt. Eller, det varme vannet, alle øvelsene, noen vanskeligere enn andre…. dusjing før og etter timen. Av og på med klær flere ganger…. Da jeg var ferdig følte jeg meg rimelig kake.

Fikk hentet meg litt inn igjen mens vi spiste lunsj. Det var ei god pause før jeg hadde time hos fysioterapeut.

På ny var det undersøkelse og tester  Gå på tærne, gå på hælene.knebøy og en rekke andre øvelser.  Og ja, hun klemte på de samme punktene i ryggen som legen gjorde i går. Ja, jeg skreik like mye. Og ja, jeg er like ødelagt I ryggen i ettermiddag som jeg var i går.

Men jeg fikk noen svar. Fysioterapeuten fant ut hva hun ville jobbe med. Hvilke muskler som trengs å styrkes, men også å slappe av. De er litt vel spente.

Da jeg gikk fra fysioterapeuten fikk jeg beskjed om å slappe av etter middag og få ankelen opp. Den var rimelig hoven.  Så lydig som jeg er har jeg tatt en strekk på senga. Smørte den høyre leggen inn med “Lucky Legs” en kjølende gel jeg har fått av Datteren. Det lukter Spearmint og Menthol lang vei men det hjelper på sprenget i ankelen.

Pleie meg selv litt. Er ikke så verst det etter en slik dag.

 

12 kommentarer
      1. Bassengtrening var veldig ok. Tror nok ryggen blir bedre hvis ikke folk klemmer på de punktene hele tiden…
        Vitsen er jo at jeg skal bli bedre, og da må de jo finne ut hva de skal fikse på.

    1. Dag 2 hørtes fin ut! De virker veldig flinke de som tar vare på dere. Seriøse og flinke i jobben sin.
      Du får hvile ankelen en stund. Så er det ny dag i morgen igjen!

      1. Det er tett program, og mye aktivitet men blir tilpasset den enkelte. Men dagen har vært bra. Har slappet av i kveld. Fikk entrecôte til middag og har kost oss med å se “Urbane tetninger på TV”.

    2. Sperret opp øynene da jeg leste avføringskonsulenten, og tenkte det var da riktig grundig utredning og opptrening. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg