Dag nummer 100

Radioen melder at dette er årets 100. dag. Jeg har ikke telt etter, men jeg regner med at det stemmer.
Når en regjering har sittet i 100 dager pleier gjerne statsministeren å komme med en lang skryteliste over alt regjeringen har klart å få til i løpet av sine første 100 dager.

Jeg blir sittende å tenke litt. Hva har jeg fått utrettet i løpet av disse første 100 dagene av 2024?

Til å begynne med virker det ikke stort. Jeg har strikket en liten baby-sokk. Det er vel det mest håndfaste jeg har utført.

En baby-sokk og en hel del blogginnlegg. Det er liksom ikke det helt store å slå seg på brystet å skryte av. Jeg må da ha gjort noe mer?

Joda jeg har vasket en del klær og gulv og satt på og tømt en god del oppvaskmaskiner. Vandret turer med hundene med og uten piggsko. Slike dagligdagse ting vi alle driver med. Ikke stort å skryte av det heller.
Jeg må da ha gjort noe som jeg kan være litt stolt av.  Litt mer enn den baby-sokken.

Jeg har lest to bøker og drukket flere kopper med kaffe-latte og kost oss på Almato, men det gjør meg ikke til et enestående menneske.

Jeg har vært med på noen markeringer for å få slutt på krigen på Gaza. Ikke det at jeg tror jeg kan skape fred i verden, men alle bidrag er bedre enn ikke å gjøre noe.
Har og vært på et møte om matsikkerhet og beredskap,ett om spionkrig, ett om vindturbin-parker og et bokbad. Kunnskap får man aldri nok av.

Jeg har kost meg på hytta med familien i påsken, elv om det var flere meter med snø og jeg måtte ha alt det utstyr fjellet krever hver gang jeg skulle en tur på do. Og deltatt i påskesekirenn uten ski.

Jeg har vært på Fretex, og jeg har svingt innom noen legekontroller.

Gamle Gubben Grå og jeg hadde en koselig tur til Nevlunghavn etter at jeg hadde landet et samarbeid. Slike ting gjør meg litt spesiell, og er med på å krydre hverdagen litt. Anekdoter som passer inn hvis man en gang skal skrive biografien sin.

Jeg ble kåret til månedens blogger i mars av Allan.

Ja, og så har jeg hissa på meg en gretten gammel gubbe. Nei, ikke Gamle Gubben Grå. (Jo sikkert han og til tider, men det var ikke han jeg tenkte på nå.) Jeg tenker selvsagt på ordføreren.
Det førte til litt avisoppslag, til og med med videokutt. Og noen morsomme tilbakemeldinger fra folk jeg treffer på min vei.

Jeg har og blitt valgt til leder av Rødt Ringerike. Det gjør meg både stolt og ydmyk.

Når jeg sitter og tenker etter så har jeg da gjort og opplevd en del i løpet av de første hundre dagene dette året.
Hva har du utrettet? Tenk godt etter.

8 kommentarer
    1. Ja, det kan jeg lure på også. Angående meg altså. Ikke så mye å skryte av, men det meste kan det jo leses om på bloggen min😅 Dessuten har jeg jo da antageligvis gått 300 turer med puddelen Barney sånn cirka, for eksempel. Strikka har jeg ikke gjort, men lest et par bøker har jeg gjort……Ellers? Ikke så mye å skryte av, som jeg sa….🙋🏼‍♀️

    2. Føler at jeg har gjort mye på 100 dager!
      EU-kontroll av bil, rørlegger her hjemme, feier og kontroll av pipe, branntilsyn, brannslokning, varslere etc..
      Overnattet på hotell…vært på turer i Oslo, Moss, Sarpsborg og Halden.
      Vært gjennom et årsoppgjør, 3 månedsoppgjør!
      Gått ca 20 kilometer hver eneste dag..ca..
      Vasket bil på gårdsplassen her flere ganger. Raket i hagen. Plantet i krukker ute som tåler frost. Sådd frø her inne.
      Spylet og vasket hele varandaen…lest 7 bøker..Ikke rukket å strikke noe..Heklet en giraff..

    3. Syns du har gjort masse på dine 100 første dager av 2024………..! Nå må jeg tenke da…. jeg har jobba ekstremt mye, jeg har vært på skauturer, jeg har trena og gått masse, jeg har vært på noen bobilturer, og jeg har vært i et bryllup….! Joda – 100 dager går fort, det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg