Dagen før dagen….

16. mai og jeg er ganske så avslappet. Det føles godt. Jeg har ingen bunadskjorter som skal strykes. Jeg kommer ikke inn i bunaden min, og Gamle Gubben Grå har ikke bunad. Vil han ha strøket dress-skkjorta si får han gjøre det selv.  Strengt tatt var det vel han som som  regel strøk bunadsskjorter og bunadsforkler de årene jeg eller ungene skulle inn i noe slikt.

Ungene ja. Det er slutt med de tider hvor jeg måtte passe på at alle ungene hadde klær og sko som passer til den store dagen. Ingen korpsuniform eller speiderskjorte som skal være nystrøket og i orden heller.

Å du hvor jeg har vært stresset mang en 16. mai. Har jeg husket alt? Sko, bunadstrømper  strømpebukser, østerdalsluer, hvor er alle søljene? Korpsuniform, hvite hansker, speiderskjorte, speidertørkle, regnponcho, paraplyer, Ikke var økonomien slik at det alltid bare var å løpe ut å supplere det som manglet. Pusse søljer, sko og trompet. Hvor er flaggene? De må strykes!

Eller det året hvor jeg litt før påske begynte å strikke fwstdrakt til Datteren litt før påske.  Den ble ferdig rundt klokka 04.30 natt til 17. mai.

Ikke styrer og pynter jeg så veldig hjemme heller. Vi forlater Drømmehuset før 10 i morgen tidlig, og er knapt hjemme før ved 21 tiden på kvelden. Jeg har noen 17.mai lys i de store stakene på skjenken i stua. Det holder.

Det føles nesten litt feil og ikke stresse, men det er utrolig godt. Det gjør at jeg kan være litt kreativ med det jeg faktisk skal fikse. Det liker jeg, tid til å bære kreativ uten at stresset tar meg.

 

 

10 kommentarer
    1. Nei stresse i morgen det skal jeg ikke blir nesten som en vanlig dag, utenom mange glade barn i barnetoget og det skal jeg ha med meg og en konsert klokken 15.00 så er den 17.mai over for min del.

      Ønsker deg en stressfri kveld og en kjempefin 17.mai.

      Klem fra meg til deg.

      1. Kos deg med konsert og barnetog. Jeg gleder meg virkelig til å se barnetoget og folkemengden. På første mai fikk jeg tårer i øynene når korpset kom marsjerende. Jeg trenger en normal 17.mai etter to år med pandemi

    2. Høres ut som en veldig fin 16. mai spør du meg.😅🇳🇴Det er en tid for alt og det er helt sikkert godt å være ferdig med den fasen.
      Ha en koselig feiring med Gubben!🇳🇴

      1. Ja, det er utrolig godt at ungene ordner eget antrekk. Men litt sårt og. At den tiden er forbi. Her blir det koselig feiring med hele storfamilien ute hos en av søstrene. Jeg tror vi fort kan bli et par og tjue hvis alle dukker opp.

        1. Ja, det er noe med det. Hektisk mens det står på og rart når det plutselig er over.
          Høres ut som dere er mange av familien samlet i år. Godt at vi hvertfall kan bestemme om vi skal være mange eller få i år.

    3. Hihi, kjenner på den følelsen jeg også… er lissom feil at jeg ikke stresser! Men i år har jeg brukt flere dager på det som skulle gjøres, så – nå er det kun bunadssølvet som må gåes over! 🙂

    4. Det har vært noen 16.mai opp gjennom årene som har gått til vask og puss av instrumenter, og sy stjerner på uniformen. Nå er det veldig rolig på 16.msi. Null stress. I morgen kommer barn, svigerbarn og barnebarn på besøk. Det blir koselig.ønsker deg og dine en flott 17.mai🇸🇯

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg