Dagen i dag

Sola skinner fra blå himmel. Det ser ut til å bli en fin dag.  Skulle gjerne slengt rundt her hjemme i en utslitt joggebukse og bare gjort akkurat det jeg følte for her og nå. Fikse i hagen eller labbe rundt med hundene. Nyte litt tid i kurvstolene på trammen. Du vet, en sånn lat, fin sommerdag. Det hadde vært godt.

Men det blir ikke i dag.
Om noen få timer setter vi kursen mot Oslo. I vår rekke av sykehus, undersøkelser og leger som skal besøkes denne sommeren har turen kommet til Ullevål.

Det blir litt rart å komme på gamle tomter. Jeg studerte på Ullevål Radiografhøgskole fra 1987 til 1990 og bodde i en studenthybel på området fra 1988 til 1990. Så jeg kommer nok til å kjenne på minnene strømme på når jeg kommer innenfor portene på Ullevål. Mange fine minner.

Gamle Gubben Grå er født og oppvokst i Ullevål Hageby. Det ligger et steinkast fra sykehuset. Så jeg har jo og vært en god del i Havenissebyen frem til svigerforeldrene mine solgte huset i 2006. Ja, etter det og. Gamle Gubben Grå sin Tante Astrid bodde i Havenissebyen til hun døde over 90 år gammel i 2009 eller noe slikt.

Vi får se om det blir tid til litt mimring på gamle tomter. Været lover i det minste bra.

12 kommentarer

Siste innlegg