Dagens liste…….

Ikke den helt store bloggdagen i går.  Ugler og spørsmålsrunde ga ingen leserskare, og jeg er nede på en 29. plass. Men i dag er Isabell Raad tilbake på topp, og hun har en liste over ting hun skriver om.  sånn Dagens ditt og dagens datt.  Kanskje det faller i interesse?

DAGENS PLANER

Jeg har kontordag i dag, og selv om jeg må ta det litt med ro har jeg tenkt å få unna noen mail. Ligger litt på etterskudd etter ferien, og skal jeg forsøke og unngå negativt stress må jeg få unna de mailene.  Jeg skal og ha et telefonmøte  og et par andre digitale møter.  Blir hjemmekontor.
På ettermiddagen skal jeg delta på mitt første møte som fylkespolitiker i Viken.  Jeg er jo 5. vara til fylkestinget og 2. vara til Samferdselskomiteen.  Så i ettermiddag blir det møte i samferdselskomiteen.  Heldigvis er det et digitalt møte, så jeg slipper å reise noe sted.  Viken er stort. (Fra svenskegrensa til Hardangervidda.)

DAGENS FROKOST

Foreløpig har det bare blitt et stort glass vann med kullsyre og  sitron.  Tar det og medisiner når jeg står opp.  Men snart blir det en stor kopp te og et par brødskiver med tomat og gastromat.

DAGENS ANTREKK

Jeg har på meg ei vid bukse med strikk i livet og ei gammel T-skjorte.  Mulig jeg skifter topp før de digitale møtene.  og fjerner pleddet jeg har rundt skuldrene. Kanskje ikke helt greit å entre  samferdselskomite-møte som Snikende ullteppe?

DAGENS INNKJØP

Det er siste uka før lønning, og eneste shopping som skal gjøres i dag er en tur på Kiwi  
Der har jeg tenkt å kjøpe squash, frisk basilikum (den på kjøkkenbenken er vissen) En parmesanost som er vellagret, helst 30 måneder. (Spent på om de har det på Kiwi – mulig jeg burde dra på Meny?) Creme Fraiche, salt, plastfolie og Bobler.

DAGENS SAVN

Jeg vet ikke om noe jeg virkelig savner……   Selvsagt mennesker jeg har vært glad i som ikke finnes mer.  Men det er ikke et savn jeg sitter og føler på i hverdagen.  Nei, jeg tror ikke jeg har noe jeg vil si jeg savner.
Isabell savner sol, varme og svømmebasseng.  Det høres godt ut, men heller ikke noe jeg bruker mye tid eller energi på å savne.  Høsten er fin den og.

DAGENS HUMØR

Fremdeles er jeg ganske så rolig og avbalansert.  Litt trøtt. Men vil si jeg er i ganske greit humør.

DAGENS BEKYMRING

Jeg er ikke typen til å gå å bekymre meg så veldig.  Jeg kan være spent på ting, som hvilken plass jeg får på stortingslista når nominasjonskomiteen snart leverer sin innstilling.  Spent på om vi klarer å få flertall for et godt tilbud til brukerne av Regnbuen.  Spent på lønnsforhandlingene.
Jeg tror ikke det å bruke energi på for mange bekymringer er sunt.  Jeg tar heller utfordringene nårde dukker opp enn å gå å bekymre meg på forhånd.

 

7 kommentarer

Siste innlegg