Det ble kaffe-latte!

Husarbeidet gikk unna i dag, ja jeg fikk og tid til å legge ut to blogginnlegg mellom slags. Kjerringa var effektiv og utnyttet de små hvilene hun måtte unne seg.

På torget var det “Bondens marked”. Det måtte jo undersøkes, og selvsagt ble det med noen fristelser hjem. Snipp fylt med hjemmelaget bringebærsyltetøy fra et bakeri på Åmot.. De skal vi ha til kaffen senere i kveld eller kanskje i morgen.

Noe annet dom fristet på “Bondens marked” var burgere. Stekt på takke på torget. Duften er bare helt uimotståelig. Skikkelige burgere med reint kjøtt av storfe, elg og hjort servert med tyttebærrømme og masse stekt løk. Deilig lunsj på en benk i sola mens vi hilste og snakket med kjentfolk som gikk forbi. Rimelig bra med folk på torget på en slik dag som i dag.

Så var det kaffen da. Jeg satt og speidet mot Kirkens Bymisjon for å se om en av bordene der skulle bli ledig. Gamle Gubben Grå hadde noe annet i kikkerten. Han hadde sett at Høyre hadde stand på torget og delte ut blant annet kaffe.  Gratis kaffe, tenkte Gubben og ruslet bort til Høyre-folka. Ta med en kopp kaffe til a Brit og. sa de og skjenket opp to kopper. Vi skal ikke ta bilde. sa de og nikket mot pappkruset med Høyre-logo jeg holdt i hånda da jeg gikk bort for å takke for kaffen.

Sånn hadde det seg at “Røde Brit” i dag satt på torget og drakk kaffe av et pappkrus med Høyre-logo. Handlenettet med kakene i hadde som seg hør og bør Rødt-logoen. Neste helg har vi i Rødt stand ved torget. Jeg ba Høyre-folka stikke innom da og få kaffe av meg.

Etterpå ruslet Gamle Gubben Grå og jeg ned på Brutorget og tok en kaffe-latte ute på kafé Clint. Kaffe-latte I det fri. Endelig er det skikkelig vår!

 

 

 

6 kommentarer
    1. En topp dag med andre ord! Her regna det godt. Var i vogna og henta modemet. Internett funket ikke. Lang tur men godt og komme seg litt bort. Nyter et glass rødt, og middag er fortært. God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg