Det blir ski

Da tenkte jeg å erklære påsken for startet her i Drømmehuset. De neste 10 dagene skal jeg bare kose meg og ikke føle at det er noe jeg må. 10 dager med bare koselige aktiviteter litt etter innfallsmetoden. Det føles godt. Selv om jeg kanskje ikke gjør alt for mye til daglig heller er det godt å unne seg selv noen fridager. Ikke føle at jeg må være tilgjengelig. Blåse i klokka og samle på gode opplevelser.

Middagen er spist og Gamle Gubben Grå har funnet frem beksømstøvlene mine. Turbukse og påskelue får jeg finne selv.. I morgen er det slektas påskeskirenn, og dagens rekognoseringstur slo fast med all mulig tydelighet at jeg må ha ski skal jeg ha noen mulighet til å komme meg frem til bestemmelsesstedet.  Det er godt det er relativt flatt, for det blir min første skitur etter at jeg ødela ankelen og min andre etter at jeg ødela kneet.

Nå er jeg ikke så redd for å ødelegge det som alt er ødelagt. Titan skal være relativt solid har jeg hørt. Men jeg har jo flere kroppsdeler – og gips, titan og treningsleir er absolutt ikke med i mine planer for vår og sommer.
Vi krysser fingre og tær for at denne kjerringa klarer en ørliten skitur uten å måtte besøke gamle kollegaer.

Etter rekogniseringa stakk vi innom Høvdingen for en kaffekopp. Høvdingen fortalte alle de gamle historiene. Mye historieformidling som foregår der.

Nå har jeg tenkt å ta en liten strekk på sofaen. Det er vel viktig med opplading før morgendagen. Hvile meg i form. Litt usikker på om ikke en treningstur hadde vært smartere, men det var det med koselige aktiviteter….

8 kommentarer

Siste innlegg