Det er for varmt.

Nei. Det er kanskje ikke pent å klage på sommervarmen nå som den endelig har kommet. Men det er for varmt for meg. Jeg blir rett og slett uvell. Selv om vi har tilbragt helgen på fjellet hvor det jo er kjøligere, har det vært alt for varmt. Jeg har gjort lite konstruktivt, nesten bare ligget til lading – innendørs. Kun tidlig på morgenen og etter at sola har gått ned bak åsen har jeg syntes det har vært levelig ute.

Humøret har vært deretter. I tillegg har jeg de siste dagene fått sinnsykt mange myggestikk, knott, tunflue og eller andre typer stikk. Leggene mine er fulle og jeg klør meg til blods. Jeg telte 123 stikk bare på den ene leggen.  Bidrar ikke til bedre humør…

I går morges toppet det seg. Gamle Gubben Grå hadde kommet seg ned fra køyesenga, halvannen time etter at jeg sto opp. Han hadde fått rikelig tid til dagens første røyk og kaffekopper, og kommet seg ut av pysjen mens jeg gikk en times tur med hundene. Nå mente jeg det var på tide med litt frokost. Innsmigrende så jeg at jeg kunne dekke frokostbordet hvis han stekte bacon. “Du er så veldig mye flinkere til det enn meg.” Joda, Gubben kunne godt steike bacon han. Men han fant ikke noe brød. Jeg så uforstående på han. Han hadde jo sagt at han hadde pakket ned mat da jeg spurte. Jeg spurte og om vi hadde alt vi trengte, og joda. Han hadde fikset alt. Nå sto han der og bebreidet meg at det ikke fantes brød!

Nekt meg mat og jeg blir litt, eller ikke bare LITT grinete. Jeg klikka i vinkel. Gamle Gubben Grå titter fortvilet i matskapet. Han må komme med et bra alternativ, og det FORT. Han lysnet opp og slenger ei pakke Msrie-kjeks i brødkurven. Egg, bacon og ti år gamle Msrie-kjeks! Dere kan tro jeg ble fra meg av begeistring…. Er det og galle. Det var vel så vidt Gubben ikke sprinta de 15 km ned til Reinli og nærmeste matbutikk.

Det ble egg, bacon og brød, men ikke før ved lunsjtider, og Marie-kjeksen? Den ligger fremdeles urørt i skapet.

 

6 kommentarer
    1. Og hytta kalles “Stormfulle høyder”…

      Siden du var så full av myggestikk, kunne du jo tålt noen til og trasket etter blåbær i skauen. Mat, det også. Egg, bacon og blåbær. 😎
      Her er luften blitt til å puste i etter tordenværet, heldigvis.

    2. Ja, man blir mektig sur om man ikke får mat når man VIL 😀 Men egg og bacon holder jo en stund også, om det er litt kjedelig uten brød 😮 Her er det så varmt så jeg har IKKE orket steke noe som helst i dag …

    3. Ja, nå er det aaaltfor varmt! Da er det så befriende å gå inn på bloggen din og se headeren din med snø og is, – hjelper faktisk litt! 👍 Nok mat og søvn må man ha, ellers blir lunta kort! Marie-kjeks hadde nok jeg stått over også, – kan gå med masse smør/brelett på, men ikke når er 10 år gamle, hehe. Godt det ble ordentlig mat tilslutt!

    4. Det må da være et vann om ikke annet å kjøle seg ned i …:)
      Egg og bacon holder lenge til frokost-uten bacon til meg da siden jeg ikke er kjøttspiser…
      Nei, man må ikke klage på solen!
      Men det var det med vann å kjøle seg med da…

      1. Et stykke til nærmeste fjellvann. Det har jeg alltid savnet på hytta. Det er en vilter bekk nede i lia, og en myrputt oppe i vegen, men det er en del kilometer til nærmeste vann hvor en kan bade.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg