Det er jo tvillinger…..

Nei da.  Dere kan slappe helt av.  Det har ikke tørna for kjerringa.  Jeg har ikke pådratt meg et innbilt svangerskap i en alder av 53 år.  Ikke tror jeg det er noen barnebarn på vei heller. Det er ikke derfor jeg sitter her og babler om tvillinger.  Nei det er “Småbarnsforeldre” som er tilbake på bloggtoppen, og det er hun som babler om tvillinger.  Jeg har bare lånt overskriften hennes.(Vel egentlig har jeg vel ikke lånt den, men ærlig og redelig stjælt den. Rett skal være rett.)

Småbarnsforeldre er jo bloggen til en småbarnsmor med seks barn og den syvende i magen.  Jeg har ikke vært så mye innom bloggen hennes, men jeg tror ingen av de seks barna hennes er tvillinger.  Så når hun har en slik overskrift kan det jo være fristende å klikke inn for å se om det kanskje er både barn nummer 7 og 8 som er inne  i magen.  Men nei, det er ikke grunnen til overskriften.

Nei, grunnen til overskriften er at hun helt siden første ultralyd med siste mann har hatt følelsen av at hun har sett han før….
Nå er det lenge siden jeg har vandret rundt med barn i magen og vært på ultralyd.  Og jeg er sikker på at teknologien har kommet lengre, også på den fronten.  Men hallo!  Når du er på første  ultralydkontroll med ditt syvende barn er det klart du har “sett han før”.  Det er ikke så stor forskjell på ultralydbilder av foster i uke 18.   Ikke senere i svangerskapet heller.

Som sagt, det er lenge siden jeg kunne studere de uskarpe bildene av egen mage-beboer på en ultralydskjerm. Det er lenge siden jeg har sittet med en liten papirlapp med utskrift av bilde av magebeboeren i profil og prøvd å bli kjent med han jeg gleder meg så til å bli kjent med.
Men jeg har sett bilder av andre  babyer i andre mager opp gjennom årene.  Magebeboere til stolte og spente kollegaer, som kommer rett fra ultralyden borte i nabofløyen og tilbake på jobb og bare må vise bildet til noen.  Utrolig koselig, det da, og jeg skjønner dem godt.  For ikke å snakke om alle ultralydbildene av små magebeboere jeg har sett på mobiltelefonen til blivende bestemødre som er så stolte at de holder på å sprekke. Og min konklusjon (som jeg klokelig holder for meg selv) er at jeg “har sett han før”..

Småbarnsforeldre sammenligner utskrift av ultralydbilde av magebeboer nummer 7 med ultralydbilder av de andre barna, og konkluderer med at han er usannsynlig lik nummer seks.
Så nå spøker de med at det egentlig bare er tvillingbroren til forrige mann som har stått over en runde, og at det er en forklaring på at magen er så stor.  ….

Vel, jeg håper for hennes skyld at det ikke er tilfelle.  Det hørtes litt vondt ut å føde en ettåring, eller hvor gammel nummer 6 har blitt.

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg er visst litt TREG her jeg sitter en søndagsmorgen, for jeg trodde du snakket om MANNEN hennes når du snakket om siste mann. Jeg så for meg at hun skiftet mann hele tiden og at det var HAN hun hadde sett før, da de satt der på ultralyden og ventet liksom… 😀 Tenk sånn kan hjernen spille en et puss, og lage de rareste historier 😀 Skjønte til slutt det handlet om “mannen” i magen 😀 hi-hi

    2. Altså, nå har ikke jeg lest det blogginnlegget, men det høres usannsynlig tåpelig ut ut fra det du skriver. Å lage et blogginnlegg om babyer som ligner hverandre på ultralydbilder høres merkelig ut. Hvem kan se likheter ut fra slike bilder? Eller er det kommet noen nymotens bilder jeg aldri har sett?

      Forøvrig anbefaler jeg deg å se filmsnutten jeg deler på bloggen min i dag. Uvirkelig at vi fortsatt holder på sånn i 2020, og egentlig er det vel værre enn noen gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg