Det snør.

I hele dag har det lavet ned med ny snø utenfor vinduene på Drømmehuset. Akkurat som om vi ikke har nok snø fra før.

Sjekker Yr og finner ut at det er mer snø i vente natt til søndag. Tror de som kjenner meg vet at jeg liksom ikke ble overlykkelig av den nyheten.  Det er nok nå. Har i grunn vært nok lenge.

Samtidig er det å irritere seg over været noe av det dummeste en kan irritere seg over. Været får en som kjent ikke gjort stort med. Bedre å bruke irritasjonen på noe en kan endre på.

Etter alle nederlagene i kommunestyret i går burde jeg kanskje erkjenne at det ikke er så mye jeg klarer å endre på selv om jeg prøver. Er det noen saker vi har vunnet? Er det noen saker hvor flertallet har vært enig med oss hvor det ikke har vært bred enighet på forhånd? Jeg kommer ikke på noen i farten, men ofte må de gode politiske løsningene arbeides frem over tid.

Første måten å få et større gjennomslag for vår politikk er å få et større antall representanter i kommunestyret. Så det jeg burde ha mest fokus på er valgkampen.

Starten på valgkampen så jeg kanskje i går når Arbeiderpartiet sin representant prøvde å gi folk inntrykk av at Rødt ikke ønsket flere sykehjemsplasser. Ja, jeg kan innrømme at jeg ble sur. Ikke minst fordi det føles så urettferdig mot han jeg har skrevet leserinnlegget sammen med. Hsn har hatt eldreomsorgen dom sitt hjertebarn i alle de årene han har drevet politikk. Nå som han har gitt seg i kommunestyret og jeg på mange måter skal videreføre arven stemmer jeg for et forslag som ville gi færre sykehjemsplasser, sånn med en gang, for å bevare et eldgammelt sykehjem.

Eller fremdeles er vel ingen sykehjemsplasser vedtatt bygget? Derimot har Arbeiderpartiet her i kommunen en lang tradisjon med å legge ned sykehjemsplasser.

Nei, nå er det helg. Jeg møter Arbeiderpartiet sin representant i Hovedutvalget for Helse Omsorg og velferd. Vi har god mulighet til å fortsette debatten da.

Nå roper Gamle Gubben Grå at det er middag. Jeg får slutte.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Bedre med en god middag enn snø…….
      Du er driftig i politikken..Skal lese det forrige innlegget også, det er langt..Men tror det er lærerikt.

    2. Selv om man ikke alltid får gjennomslag for sine forslag, er det likevel så viktig å komme med synspunktene og forslagene. Slik kan en sak belyses fra flere sider og gi bedre innblikk i saken. Det er alle tjent med.
      Engasjement er bra og man skal stå for det man mener, selv om ikke alle andre er enige.
      Slik blir det god politikk av og noen ganger gjør det at andre endrer mening også.💪🏻
      Veldig bra at noen påtar seg slike verv.
      Det er mye mer jobb enn mange tror.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg