Det snør, igjen.

Jeg vet at mange steder i landet har de langt større utfordringer med været enn det vi har her på sentrale Østlandet.
Jeg føler med dere, men som de fleste andre mennesker er jeg mest opptatt av det jeg ser rett ved min egen nesetipp. Og foran nesetippen min ser jeg snø. Ny snø som kommer tett ned fra himmelen.

Det har nok unnsluppet meg et aldri så lite sukk eller tre i løpet av dagen. Jeg hadde tenkt meg ut for å leite etter flere vårtegn.

Bildet er tatt på E16, rett nord for Hønefoss, altså ikke en bortgjemt bygdevei, Bildet er og tatt midt på dagen.  Ikke klag på de som måker jeg så nok av måke-mannskap ute.

Jeg vet utmerket godt at både januar og februar er vintermåneder og at jeg godt kan drøye en måned eller så med å mase om den våren. Det er liksom bare det at det har vært så mye vinter i år. Mer enn nok av både snø og kuldegrader.
Vi trenger ikke påfyll.

Temperaturen er grei nok da. Bare noen få kuldegrader.

Innlegget er vel egentlig ikke ment som en klage, mer en konstatering av tingenes tilstand. Få vist hvordan vinteren er på mine kanter.

 

6 kommentarer
    1. Slett ingen klage dette – vi må få konstatere……… måtte nesten le ista – var jo de svææære snøfillene! Men så kom regnet og overtok, og nå er alt bare klin……….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg