Det var dråpen….

Her sitter jeg forvist til et sted langt ute i granskauen og kan bare følge med på at livet mitt faller fra hverandre bit for bit.

Jeg har snart ingen jobb, bare et ansettelsesforhold å komme tilbake til. Tiden som tillitsvalgt går mot sin slutt. Jeg får ikke vært politiker her inne i granskauen…….  og når jeg klikker meg inn på bloggtoppen er jeg helt nede på en 12. plass!

En 12. plass og slått av Småbarnsforeldre som ikke har blogga siden 18. mai! Hallo, det er straks 5 måneder siden! Den rabattkoden hos Ellos har gått ut for lengst

Slått av Andrea Sveinsdottir som deler et innlegg med den siste tiden sett gjennom mobilen, og klarer å få med seg nok produktplassering til å tjene gryn. Jeg skulle så gjerne gitt dere den siste tiden gjennom min mobil, men jeg tror ikke de andre her på bruket ville like det om jeg løp rundt på aktivitetene og knipsa vilt rundt meg.  Ikke har jeg noe produktreklame jeg må få inn på bloggen heller.  Jeg må fikse meg noen sponsorer snart!

Jeg glemte å veie meg! Det kommer jeg på når jeg leser blogginnlegget til Bunnytrash. Jada, han er over meg han og. Han går ned helt etter planen. Mannen har full kontroll.  Jeg vil bli overrasket om ikke jeg og går ned etter dette opplegget her. Jeg skal ha kondistrening tre ganger denne uka, og nok av andre aktiviteter. Svetten kommer til å sile, og forhåpentligvis og skylle med seg litt fett.

Stine Skoli har sluttet å spraymale hvitevarer og begynt å reklamere for lekebiler.  Lurer på hvor mange ganger jeg kommer til å måtte klikke meg inn på det innlegget. Ja, for hun ligger selvsagt over meg på bloggtopplista hun og.

Ikke akkurat revolusjonerende nytenkning hos Vibbedille heller. Strikking og perler. Likevel har hun 1.626 flere sidevisninger enn meg.  Jeg må nok vise frem bilder av strikketøyet jeg og.

Doc og Dask skryter på seg litt støvsuging og å ha hengt opp ei klesvask, og vips er de oppe på en 6. plass. Gamle Gubben Grå drev i vaskekjelleren da jeg dro I går kveld. Glemte jeg å si det? Hadde jeg fått 1.700 flere klikk hvis jeg hadde husket såpass?

Ida Wulff har nesten 2.000 flere klikk enn meg! Og det på et gammelt innlegg om kremer for såre pupper og vonde gommer! Det er så jeg nesten klikker i vinkel.

Mat fra bunnen har ny ukesmeny. Går for hummersuppe på en mandag. Hummersuppe! Ja fint skal det være! Har ikke falt deg inn at kanskje ikke halve Norge satt og spiste hummer på lørdagskvelden. De spiste plankebiff. Slik du sa de skulle gjøre! Og jeg, jeg fikk ikke noe middag i går. Jeg måtte nøye meg med ei baconpølse fra Cirkle K på Bergermoen!

Monica Vederhus prøver å ta et oppgjør mot mobbing og at folk skal oppføre seg, også bak tastaturet. Det er jeg enig i. Samtidig er hun klar på at man fort må regne med litt reaksjoner når man stikker hodet sitt frem. Blogging er liksom ikke en frøken-sport for sarte sjeler. Man skal ikke være slem i kommentarfeltet, men man må tåle at det ikke bare er hjerter og stående applaus.

Mamma på hjul får 5.000 flere klikk enn meg på å skildre sin søndag. Forstå det den som kan!

Da er det bare Kokkejævel igjen. Han har ikke kommet med noe nytt men troner likevel milevis over alle andre. Sukk….

Snart starter dagen her oppe på treningsleiren. Første punkt på programmet er “Arbeidstrening”. Jeg har arbeidet siden jeg var en neve stor på gårdene hjemme.  Lønnet arbeid har jeg hatt ved siden av skolen fra jeg var 16.  Jeg har jobbet hardt og mye. Stillingen som radiograf klarte jeg å fylle i rundt 30 år. Nå skal jeg altså trene på å arbeide….

Vel, jeg skal holde dere oppdatert. Så følg med!

 

 

8 kommentarer
    1. Uffda😊
      Du får se om du får bestått på arbeidstreninga. De andre treningene kan nok fjerne noen kilo i hvertfall😃
      Ha en fin dag langt inni skauen😁

    2. Følger med jeg! Flere ganger om dagen til og med 😁Men gidder ikke klikke flere ganger pr innlegg for å få deg oppover 😂Du er nok snart på toppen, uansett. Helt øverst mener jeg. På toppen er du jo 😊

    3. Jeg har også vært “utsatt” for slik arbeidstrening. Jeg valgte å bruke det til en form for mindfullness-trening. Det handlet om småsnekring og var en super måte å lære slike som meg å være her og nå, konsentrere meg om de små tinga og gjøre lite om gangen, sakte….lett var det ikke, men jeg har brukt noe av det jeg erfarte senere i livet 😉

    4. Spennende å følge deg på treningsleir! Skjønner jo ikke hvor du er, og det er ikke så viktig, – men langt unna og oppi granskauen er du ihvertfall. 😊 Fortsatt lykke til med opplegget! 🙌👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg