Død som ei sild…..

F…her satt jeg på en solvarm parkeringsplass og så vil ikke den drittbilen starte! Like dau som ei sild eller den makrellen jeg har i handlenett i baksetet.  Jeg slår i rattet og banner min egen skjebne opp og ned.  Det er så typisk!

Vel, det er ikke noe annet å gjøre enn å ringe etter hjelp. Ringe etter Gamle Gubben Grå. Det er jo hans bil. Åhk.

Den virket helt fin i morges.  Startet som ei klokke og bragte meg trygt ned til legekontoret hvor jeg hadde time. Den tredje legetimen denne uka. Ble sittende å høre på radio i bilen en stund før jeg gikk inn på legekontoret.  De ønsker i disse koronatider at folk ikke kommer lenge før timen og fylle opp venterommet. Høres fornuftig ut.

Så kjørte jeg hit. Sjekka noe på mobilen før jeg gikk inn og handlet og satt litt lengre med radioen på og trøkket i meg to donuts da jeg kom ut igjen. Hadde ikke spist frokost før legetimen og holdt på å “dø” av sult.

Radioen døde midt i den andre donutsen. Kan det være så enkelt at bilen har flatt batteri?  Jeg ber Gamle Gubben Grå ta med startkabler når han kommer. Startkabler og den andre nøkkelen.  Jeg mistet nøklene til Lille Bille i gulvet en gang. Ett eller annet ble ødelagt, og bilen var død men lot seg villig starte med resservenøkkelen. I dag mistet jeg nøkkelen til denne bilen i bakken da jeg gikk til bilen i dag morges. Kunne jeg ha ødelagt denne nøkkelen og? Sånne nøkler er veldig dyre….

Hvor blir det av Gamle Gubben Grå? Jeg har sittet her i minst 20 minutter nå.  Er det noe man ikke lar vente for lenge i solvarme biler så er det hunder, barn og sure kjerringer. Ja, ikke makrell og reker som jeg har bak i bilen heller når jeg tenker meg om.

Mens jeg satt og skrev det kom min reddende Gubbe, ogjeg la klokelig vekk telefonen. Tror ikke Gubben ville bli så blid hvis jeg satt og blogget.  Av samme grunn tok jeg heller ikke bilder av Gubbe med kabler. Jeg vet noen ganger mitt eget beste.

Bilen startet ikke!  Gamle Gubben Grå begynte å svette. Å tenke tankene bil og verksted sånn i rask rekkefølge har det ofte med å etterfølges av tanken på penger som flakser ut av konto.

Men så så han at den ene klype på startkablene ikke satt helt som den skulle. Et litt småhøyt faan så ble det retta opp. Og bilen startet!

Lettet kunne jeg dra hjemover.

7 kommentarer
    1. Var tenningen avslått mens du hørte på radioen? Det tapper i så fall batteriet. Har opplevd det selv, så heretter går alltid motoren hvis jeg bruker ventetid til å høre på radio.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg