Ei trapp er ikke bare ei trapp…….

I går avanserte jeg fra 40. plass til 32. plass, så i dag fortsetter jeg min ferd mot toppen av bloggtopplista.  Og i dag gjør jeg det med å skrive om trapper.  For øverst på lista i dag ligger “Speiltvillinger”..  De bygger så vidt jeg vet hus, og innlegget i går dreier seg da om trappa mellom første og annen etasje (regner jeg med.)

Og for ei trapp!
Innlegget er illustrert med ikke mindre enn fem bilder av trappa, så jeg får dannet meg er ganske godt bilde…  Den er spesialbestilt etter bloggerens egne tegninger, for samme hvor mye hun søkte på nett fant hun ikke den perfekte trappa noe sted.

Jeg er ganske detaljfreak når det gjelder interiør selv, og kan lete lenge før jeg finner det jeg ser på som perfekt. Me trappene i Drømmehuset har jeg ikke skiftet ut.  Den slitte trappa opp til loftet har blitt malt koksgrå, og kjellertrappa er ei standard furutrapp med åpninger mellom trinnene.  De burde vært både slipt og lakka.

Trappa til Speiltvillinger er et smykke!
Den mangler enn så lenge rekkverk og vegger(?) men blomstervase og høye sølv-staker med tente stearinlys er på plass. Det er viktig å prioritere det viktigste først.  Det er jo tre barn i familien.

Håper jeg og får se bilder av trappa når rekkverket og veggene er på plass. Litt spent på materialvalget. Tør jeg tippe på glass?

6 kommentarer
    1. Kjenner jeg må inn å se på den trappa 😀 Det er altså trapper som er veien til toppen 😉 Hvem skulle ant. Trodde det var intriger og dyneløfting som gjorde susen 😀

    2. Tror ikke at det å gjøre narr av andre fører deg raskere til toppen av blogglista. Stine (speiltvillingene) står på og jobber med å innrede nytt hus, samtidig som hun har tre små barn. Står respekt av det! Og før de flytter inn, er nok rekkverk og sikkerhet på plass!

      1. En hver kritisk røst er ikke å gjøre narr…. For eksempel synes ikke jeg du gjør narr av meg med din kommentar. Jeg kritiserer da ikke Speiltvillinger for ikke å stå på. Jeg roser trappa, synes den er kul.. Forstår og at det kommer både rekkverk og innbygging. Det skriver jo Stine i bloggen. Forstår også hvorfor hun vil vise frem den kule trappa før den er helt ferdig. Hun har designet noe hun er stolt av. BRA!

    3. Kjenne at eg blir sliten av menneska som bare ser ting fra en vinkel…..
      konseptet her e å skrive om den som ligg øvert på lista…
      å gjøre narr e vel å trekke det litt langt.
      Skriv videre du Brit. Vi treng vel et skråblikk på det meste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg