Eksplosiv kjerring….

Det er kaldt ute.  Fremdeles ligger nattemørket svart utenfor vinduene. Jeg har forlatt den gode, varme senga.  Kroppen orket ikke ligge lenger.   Den er alltid vondere når det er kaldt.  I går tok jeg meg i å regne ut når denne årstiden er over.  Når jeg igjen kan forvente varme, sol og vår.  Jeg kom til at det var tre måneder til at jeg kunne være sikker på at elendigheten var over.  Jeg er aldri positiv i januar.  Den første snøen kom denne uka eller i romjula, kulda kom nå, og jeg er lei etter en håndfull dager.
Gislefoss trenger seg inn i bevisstheten min fra radioen som står på i bakgrunnen Han snakker om snø og sluddbyger.  Jeg grøsser! Finner etterpå ut at han snakker om Sogn og Fjordane, jeg bor ikke der.  Likevel grøsser jeg, også ved meldingen om at det kommer til å blåse stiv kuling i Berlevåg.

Er det mulig! Her skulle jeg ha en stille morgen for meg selv. Blogg og tekopp. Og hva skjer? Jo selvsagt står Gamle Gubben Grå opp.  Og han lager så utrolig mye lyd. Gubben som i går kveld klaget over at jeg skravlet på utpust og innpust i går kveld etter et glass rødvin, nå er det han som terroriserer meg med lyder.  Kan han ikke bare øa være å bråke så felt? Hoste, skru på kaffemaskinen, tusle rundt, tappe vann, jeg blir sprø!  Og så kaldt det plutselig ble!  Selvsagt, han står jo der i døråpningen og røyker. Er det mulig?!?

Som dere skjønner er denne kjerringa i et farlig humør i dag, eksplosjonsfaren er stor.

Jeg har avansert fra en tjuende plass i går til en attende plass i dag, helt uten å skjele til toppbloggerne og hva de skriver om. Ha, toppbloggerne, hvem bryr seg om de?

Kokkejævel føler seg så mandige og tøff og blir hyllet i kommentarfeltet fordi han har turt å hilse på en kritiker på postkontoret. (Finnes det fremdeles postkontor?)

Stineskoli har nok et innlegg om trappa si.  Jeg har lest om den før.  Den er fin, OK.  Men jeg har og trapp i huset mitt.  To stykker, faktisk! Og er jeg heldig så skal jeg få Gamle Gubben Grå til vaske minst en av dem i løpet av dagen – ja og han skal også få finne igjen vaskebøtta. Den sto ikke i bøtteskapet i går, og det var ikke fordi den var i bruk:  Det er bare jeg som bruker vaskebøtter her i huset.

Andrea Sveinsdottir har et innlegg hun kaller “Mine siste innkjøp – del to.”  Del to!!!   Hvem har råd til å gå bananas med shopping den første uka i januar?

Isabell Raad har en “life-update-vlogg”.  Ikke mye til oppdatering.  Den er fra 21.12.  Da satt hun i karantene etter en liten snartur til Dubai sånn midt i pandemien.  Og hva gjorde denne glamorøse skjønnheten da hun kom ut av karantene i romjula? Jo forlot leiligheten, overlot hunden sin til familien sin igjen og tok første fly tilbake til Dubai.  Ikke mye til forbilde, spør du meg.

Sofie Caroline Nilsen sitter i Tromsø og lengter tilbake til den gang hun bodde i en nydelig leilighet på Frogner.
Man kan drømme.  En leilighet på Frogner koster fort opp mot 20.000 i husleie i måneden. Svært få 20 åringer som kan ta seg råd til det.  En realitetssjekk er kjekt innimellom.

Det begynner å lysne utenfor vinduet.  Det er på tide å starte dagen –  “Gamle Gubben Grå, Hvor har du gjemt vaskebøtta?”

 

 

12 kommentarer
    1. He he, det var som om du beskrev min morgen med min gubbe 😊. Aner ikke hvor mange ganger jeg har bedt han om å stå opp ETTER at jeg har reist på jobb. Makan til bråkmaker🤣, men herlig og da😍.
      Ha en strålende dag! Kle på deg og ut på tur❄️🤸!

    2. Må ikke bli så sinna! 😀 Du er jo på 18. plass til og med, det burde vel få deg glad? La Gubben bråke, bare “skru av hørepparatene”, (Les: ignorer) Den dagen jeg får trapp i denne leide treromsleiligheten på et plan, så skal jeg også skrive om den. HVER dag… Ha-ha. God lørdag Brit!

    3. Grattis med 18 plassen. Vondt å våkne til bråk på morgenen, høre om snø. Her i Tromsø er det ikke snø, aner ikke hvor den har tatt veien.
      Må da bli bedre utover dagen. Hva andre toppbloggere skriver om aner jeg ikke. Kun kokken sin.

    4. Hei. Ikke kjekt med sånne morgener – og spesielt ikke når de der ryggsmertene setter inn. Har prpblemer selv med de 2 nederste virvlene. Smerten – ja den kan vel ikke beskrives med ord den. (bare stygge ord) FRa det ene til det andre. Tror ikke frk, Raad hadde reist så ofte til Dubai hvis det ikke var for at hun har funnet kjærligheta. Kjærlighet overvinner alt – så nær som virus og pengemangel.

      Ønsker deg en fin dag. Vi har ikke snø med det er iskaldt

      Klem fra Lise

    5. Jeg gleder meg vilt til å våkne når det er blitt vår, og noen varmegrader i luften! Ta med kaffekoppen ut på terrassen når man har stått opp, sitte der og ha en fredelig stund mens man hører fuglene kvitre <3 Ah, det føles så lenge til. Men det kommer!
      Håper dagen din blir fin tross en litt dårlig start.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg