En anderles lørdag….

Isabell Raad på toppen av bloggtopplista har hatt fullt program denne uka, og en liten tur til Milano. I går var hun sliten. Orket ikke flagre rundt i byen eller drikke vin på Tjuvholmen.  Hun tok det helt med ro. Spiste godteri og så på serier.  bestilte mat fra Mac Donalds og bare slappet av.

Jeg er også sliten.  Uka ble litt vell travel. På tirsdag var det jobb i hvitt og fullt program.  Utslitt dro jeg hjem fra jobb.  Burde hatt en dag å komme meg på
Men på onsdag var det opp klokka 05.30 som vanlig.  Jeg dro og fylte bensin på Lille Bille mens Yngste Sønn gjorde seg klar. Endelig lønningsdag.  Så kjørte jeg han på jobb, var en tur innom jobben min og leste de mailene jeg ikke orket å lese på tirsdag. Var en tur innom Kiwi, hjem og spiste frokost og pakket en bag for to overnattinger i Oslo. Så  tok jeg 10 bussen til Oslo. Var på Forbundsstyre i Radiografforbundet frem til 16, og møtte to venninner for litt mat, vin og skravling. Da jeg hadde glemt å melde fra til forbundet om at jeg trengte hotellovernatting, og det ikke var rom å oppdrive på grunn av Bislett Games, tok jeg bussen hjem. Var hjemme rundt midnatt.
Torsdag var det opp som vanlig.  6.45 bussen til Oslo.  og møte med forbundsstyret hele dagen.  Møtet ble avsluttet med middag på Cafe Skansen. En trivelig kveld og hjem med buss sånn at jeg rakk heimen litt over midnatt.

Fredag var det helt tomt.
Jeg kom meg opp 05.30,men ikke ti ville hester hadde klart å få meg til å ta bussen til Oslo.   Det var bare å melde avbud til Representantskapet  Jeg sov store deler av dagen, totalt utslitt.  Krabbet meg opp og ut i kurvstolen  ut på ettermiddagen. Oppdagetat jeg hadde fått mail fra Svigermor, og var dum nok til å åpne den.  En lang tirade av utskjelling og fremheving av hvor fantastisk hun og Svigerfar alltid har handlet og hvor dumme jeg og Gamle Gubben Grå er. Fikk ikke mer energi av den…. Og ordene hennes har surret rundt i hodet mitt  resten av helga.

I går var det lørdag.
Jeg orket nesten ingenting av alt jeg hadde planer om.  Orket ikke ta oppvasken. Orket ikke vaske og rydde huset eller male leveggen ute på terrassen.  Vandret en liten tur med hundene sammen med Gamle Gubben Grå, orket å handle gave til en bursdag vi skal på i dag og mat til helga.  Og ved en kraftanstrengelse klarte jeg og lage middag utpå kvelden.  Pasta med krabbesaus.  Det var utrolig godt.
Ellers sov jeg, sløvet og var bare så utrolig sliten.  Brygger og på en begynnende sommerforkjølelse.

Så i går var det ikke så stor forskjell på meg og Isabell Raad.